آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

چرا ایران را به قطب گردشگری حلال تبدیل نمی کنید؟!

به رغم همه امکانات ایران برای تبدیل شدن به قطب گردشگری حلال، اما تاکنون هیچ اقدام جدی برای تبدیل شدن این کشور به قطب گردشگری حلال یا اسلامی در جهان، برداشته نشده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بسیاری از کشورهای جهان بخش زیادی از درآمد سالانه خود را از صنعت گردشگری تأمین می کنند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد این کشورها با برنامه ریزی چند ساله موفق به جذب هر چه بیشتر گردشگر شوند اما بیش از 90 درصد این کشورها، در گردشگری خود موضوع دین را اصلا ملاک قرار نداده اند.

در این میان کشورهای اسلامی هم از این موضوع مستثنی نبوده اند و توجهی به این موضوع نکرده اند. تنها کشورهایی که شاید بتوان گفت اندک توجهی به این موضوع داشته اند، مالزی و اندونزی بوده اند.

در این گزارش در مورد صنعت حلال سخن نمی گوییم، بلکه به طور خاص منظورمان گردشگری حلال است. یعنی گردشگری که در آن خانواده های مسلمان بتوانند در فضای کامل سالم و اسلامی به گردش و تفریح بپردازند.

این در حالیست که متأسفانه در بیشتر کشورهای جهان، پوشش نامناسب، سواحل عریان، رستوران هایی با غذاهای غیر حلال، سلف مشروبات الکی، صنعت فاحشه گری و دیگر مفاسد به صورت کاملا عیان مشهود است و لذا خانواده های مسلمان نمی توانند به راحتی از چنین گردشی استفاده کنند.

اما در این میان ایران به دلیل وضعیت دینی و اجتماعی و نیز امکانات طبیعی و تاریخی و حتی درمانی گردشی، می تواند به راحتی به قطب گردشگری حلال در جهان تبدیل شود اما متأسفانه بررسی های انجام شده توسط خبرنگار شیعه ویوز نشان می دهد به رغم همه این امکانات، اما تاکنون هیچ اقدام جدی برای فراهم کردن زیر ساخت و تبدیل شدن این کشور به قطب گردشگری حلال یا اسلامی در جهان، برداشته نشده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا