آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

حذف افراد و پاکسازی در بدنه سرویس امنیتی و اطلاعاتی عراق به بهانه دو انفجار اخیر بغداد

بررسی های انجام شده نشان می دهد که برخی افراد با نفوذ در بدنه سرویس امنیتی و اطلاعاتی عراق به بهانه دو انفجار اخیر بغداد از پست خود برکنار شده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در 24 ساعت گذشته سندی در فضای مجازی عراق در حال انتشار و دست به دست شدن میان کاربران شبکه های اجتماعی است که نشان می دهد در پی وقوع دو انفجار انتحاری اخیر در بغداد، برخی از افراد با نفوذ و مهم در بدنه سرویس امنیتی و اطلاعاتی عراق، به دستور مقامات ارشد سیاسی این کشور حذف شده و از این سرویس ها کنار گذاشته شده اند.

سند منتشر شده در فضای مجازی

انتشار این سند، حدس و گمانه زنی های بسیار زیادی را به وجود آورده و این پرسش را برای بسیار از کاربران به وجود آورده که آیا عمدا زمینه برای این‌ حمله اخیر گروهک داعش فراهم شده بود تا یک‌ پاکسازی در بدنه سرویس های امنیتی و اطلاعاتی عراق صورت گیرد؟!

گفتنی است سند منتشر شده نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی و امنیتی دولت عراق از قصد گروهک تروریستی داعش برای ترتیب دادن این دو حمله انتحاری با خبر بودند.

با توجه به تصمیم “مصطفی الکاظمی” نخست وزیر عراق مبنی بر برکنار کردن “ابوعلی البصری” فرمانده اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور که یکی از چهره های نزدیک به الحشد الشعبی در عراق است، پشت پرده حمله اخیر بغداد پیچیده تر از قبل شده است.

برخی کارشناسان مسائل سیاسی و امنیتی عراق معتقدند که برکناری “ابوعلی البصری” توطئه ای بزرگ است كه “الکاظمی” به آن تن داده است زیرا وی قوی ترین شخصیت اطلاعاتی در عراق است که هسته های اطلاعاتی ویژه ای را در بدنه داعش نفوذ داد و هنوز هم به فعالیتشان ادامه می دهند و اکنون نه تنها داعش جان تازه ای می گیرد بلکه جان افسران اطلاعاتی که سال ها برای تضعیف داعش درون این گروهک تروریستی نفوذ کرده اند، به خطر افتاده است.

لازم به ذکر است موضع وزیر امور خارجه دولت “الکاظمی” پس از عملیات اخیر داعش در بغداد، مبنی بر لزوم کمک گرفتن از نیروهای خارجی (آمریکایی) را نیز به این شواهد باید افزود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا