آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

تلاش برای تفرقه افکنی میان شیعیان و ایزدی های عراق

یک رسانه نزدیک به احزاب کُردستان عراق با انتشار مطلبی تلاش کرد میان شیعیان و ایزدی های عراق تفرقه افکنی کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ چند هفته پیش تعدادی از مقام های زیارتی در شهر “سنجار” در شمال عراق که توسط نیروهای گروهک تروریستی داعش تخریب و منهدم شده بودند، بازسازی شدند.

تلاش برای تفرقه افکنی میان شیعیان و ایزدی های عراق

در همین راستا “عباس عبدالله” نماینده شیعیان در شهر “سنجار” در گفتگویی گفت: به همت آستان مقدس حسینی علیه السلام و برخی افراد نیکوکار در شهرهای کربلا و نجف، چهار زیارتگاه در شهر سنجار که توسط نیروهای داعش تخریب شده بودند، بازسازی شدند.

وی در ادامه افزود: مرقد حضرت زینب صغری علیها السلام – از نوادگان اهل بیت علیهم السلام – از جمله این اماکن بوده و اکنون محل زیارت و تجمع پیروان اهل بیت علیهم السلام است.

گفتنی است علاوه بر این چهار زیارتگاه، یک مرکز فرهنگی در مرکز شهر سنجار و یک مهد کودک با حمایت مالی آستان مقدس حسینی و افراد نیکوکار هم بنا نهاده شد و در آینده ای نزدیک هم حسینیه ای در این شهر ساخته خواهد شد.

در پی این اقدامات، وب سایت کُردی “رووداو” که از رسانه های نزدیک به احزاب کُردستان عراق است، با انتشار مطلبی تفرقه انگیز، تلاش کرد ایزدی های عراق و بخصوص ایزدی های شهر سنجار که اصلی ترین جمعیت این شهر را تشکیل می دهند علیه شیعیان تحریک کنند.

این سایت در ادامه مطلب خود نوشت: شیعیان سنجار بیشترشان از اقوام کُرد هستند و در مناطق مرکزی سنجار سکونت دارند.

وب سایت کُردی “رووداو” همچنین در این مطلب فتنه انگیز به نقل از فردی به نام “خیرو مراد” که او را از شهروندان شهر سنجار معرفی کرد، نوشت: نیروهای حشد الشعبی اکنون در نقاط مختلف سنجار مستقر هستند. زمام امور این شهر اکنون در دست شیعیان است. البته وضعیت امنیتی بسیار خوب است و جای نگرانی نیست.

این وب سایت در بخش دیگر مطلب خود نیز به نقل از “الیاس حجی” دیگر شهروند سنجاری نوشت: شیعیان سنجار از سوی کربلا و نجف حمایت می شوند از همین رو دست به ساخت و ساز و بازسازی زیارتگاه های خود می زنند. این کار باعث تغییر جغرافیایی شهر سنجار می شود.

“رووداو” همچنین نوشت: ایزدی ها در مجموع 28 زیارتگاه در سنجار داشته اند که 8 زیارتگاه آنها توسط داعش منفجر شد و اکنون تنها یکی از آنها بازسازی شده این در حالی است که شیعیان در گذشته تنها یک زیارتگاه در این شهر داشته اند اما اکنون 4 زیارتگاه و یک مرکز فرهنگی و یک مهد کودک دارند و در آینده هم صاحب یک حسینیه می شود، آنهم در مرکز شهر.

این وب سایت در ادامه این مطلب فرقه گرایانه خود به نقل از فردی به نام “میرزا بکر” که او را یک معلم سنجاری معرفی کرد، نوشت: اگر ایزدی هایی که آواره شده اند به خانه و کاشانه خود بازنگردند، جغرافیای سنجار در آینده از دست آنها خارج خواهد شد و چیزی برای آنان باقی نخواهد ماند زیرا شیعیان شروع کردند جایگاه خود را در این شهر تقویت کنند.

وب سایت کُردی “رووداو” در پایان مطلب خود نوشت: بر اساس ادعای شیعیان، خانواده امام علی علیه السلام بعد از حادثه کربلا در مسیر رفتن به دمشق، از سنجار عبور کرد و سه روز در این شهر سکونت کردند از همین رو این شهر برای آنان اهمیت ویژه ای پیدا کرده و این مسیر را “راه اسراء” می نامند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا