آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

کارشناس مسائل سیاسی عراق: عامل دو انفجار تروریستی بغداد هر که باشد اما سیاسیون حاکم از این انفجار خوشحالند و نفع می برند!

یک کارشناس سیاسی در عراق، طی اظهار نظر متفاوت، دو انفجار تروریستی صبح روز پنج شنبه (هفتم جمادی الثانی 1442) در پایتخت عراق را موجب خرسندی افراد و احزاب سیاسی حاکم در این کشور دانست.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این کارشناس سیاسی عراق که به دلایل مختلف از جمله شناخته شدن توسط گروه های سیاسی عراق خواست نامش فاش نشود، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار شیعه ویوز، افزود: حدس و گمان های زیادی در مورد عامل یا عاملان دو انفجار تروریستی روز گذشته در عراق وجود دارد. برخی انگشت اتهام را به گروه تروریستی داعش می زنند و برخی دیگر سازمان های امنیتی بین المللی مانند “موساد” اسرائیلی را متهم به این کار کرده اند، اما به اعتقاد بنده عامل یا عاملان اصلی اقدام تروریستی روز گذشته هر کس یا هر گروهی باشد، در نهایت مورد رضایت و خرسندی افراد و احزاب سیاسی حاکم در عراق بود.

سیاسیون عراق

این کارشناسی سیاسی در دفاع از اظهارنظر خود، افزود: همه ما بخاطر داریم از چند ماه پیش حضرت آیت الله سیستانی به همه سیاسیون عراق بخاطر عملکرد بدشان در چند سال اخیر هشدار داد و به قول ما کارت قرمز نشان داد و در واقع این هشدار به منزله آخرین فرصت برای آنان است. چند ماه دیگر انتخابات پیش روست و قطعا با کارت قرمزی که حضرت آیت الله سیستانی به سیاسیون نشان داده، آنها دیگر شانسی برای حضور در فرآیند سیاسی عراق را نخواهند داشت لذا به نفع آنان است که اوضاع داخلی عراق بر هم بریزد و به بهانه امنیتی شدن فضا، یا انتخابات را به تعویق بی اندازند و یا حداقل به گونه ای نقش آفرینی کنند که به افکار عمومی عراق نشان دهند که حضورشان لازم و ضروری است.

این کارشناس عراق ادامه داد: اگر بخواهیم کمی عامیانه تر صحبت کنیم باید بگوییم سیاسیون عراق که بنده معتقدم از دو انفجار اخیر خوشحال هستند، از گل آلود شدن آب عراق به شدت خرسند هستند زیرا در چنین آب گل آلودی می توانند ماهی خود یعنی طولانی تر شدن حضورشان در فرآیند سیاسی عراق را بگیرند در غیر این صورت باید با دنیای سیاست که کسب و کار و اصطلاحا کاسبی آنهاست، خدا حافظی کنند. آنها فقط به فکر کرسی و قدرت خود هستند و به هیچ وجه به فکر منافع مردم عراق نیستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا