آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقموسسات جهانی شیعه

محکومیت شدید دو انفجار اخیر بغداد توسط سازمان شیعه رایتس ولچ

سازمان جهانی شیعه رایتس ولچ با انتشار بیانیه ای، دو انفجار تروریستی اخیر بغداد که روز گذشته رخ داد را محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سازمان جهانی شیعه رایتس ولچ در بیانیه خود دو انفجار تروریستی که صبح روز گذشته (هفتم جمادی الثانی 1442) در مرکز بغداد پایتخت عراق رخ را داد محکوم کرده و مورد انتقاد قرار داد و از مقامات مسئول خواست عاملان آن را شناسایی و مجازات کنند.

محکومیت شدید دو انفجار اخیر بغداد توسط سازمان شیعه رایتس ولچ

به طوری که بیش از 32 شهروند غیر نظامی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز در این دو انفجار پی در پی در خیابان های مرکزی بغداد، زخمی شدند و به نظر می رسد عاملان آن وابسته به گروه تروریستی داعش بوده اند و مثل همیشه غیر نظامیان که کاسب یا رهگذر بوده اند را مورد هدف قرار دادند.

موضع گیری های رسمی نشان می دهد که اعضای این گروه تروریستی طی چند ماه اخیر بر تعداد اقدامات تروریستی خود که شهروندان غیر نظامی بخصوص مسلمانان شیعه در عراق را مورد هدف قرار داده، افزوده اند. بر همین اساس باید اقدامات عملی برای مقابله با این گونه اقدامات جنایت کارانه که گروه داعش مرتکب آن می شود، اتخاذ شود و جلوی این گونه تهدیدات خطراک گرفته شود.

در پایان بیانیه سازمان جهانی شیعه رایتس ولچ آمده: از خداوند عز و جل طلب می کنیم هر چه سریع تر شفای عاجل نصیب زخمی های این دو انفجار تروریستی گردد و به باز ماندگان قربانیان هم صبر عنایت فرماید. انا لله وانا اليه راجعون.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا