آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

آیا دو انفجار امروز بغداد توسط سنی های تندرو انجام شد؟!

ساعات اولیه صبح امروز دو انفجار مهیبی بغداد را لرزاند که بر اثر آن دست کم 32 نفر به شهادت رسیده و 110 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دو انفجار صبح امروز منطقه ای در مرکز بغداد پایتخت عراق با فاصله زمانی بسیار کمی و در منطقه ای بنام “ساحه الطیران” رخ داد، اما و اگرهای زیادی را مطرح کرد.

آیا دو انفجار امروز بغداد توسط سنی های تندرو انجام شد؟!

به رغم اینکه تا به این لحظه هیچ گروه یا جهتی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته اما گمازنی های مطرح شده نشان می دهد احتمالا این دو انفجار توسط سنی های تندرو بوده اند.

حال می توانند مجریان این انفجارها افرادی سعودی بوده باشند و یا پیروان گروهک تروریستی داعش که باز هم سنی تندرو هستند.

لازم به ذکر است، در ساعات اولیه انفجار، فضای مجازی پر شد از تحلی های مختلف در مورد عامل اصلی این دو انفجار. برخی تحلیل ها انگشت اتهام را متوجه عربستان سعودی می کرد اما واقعیت این است که تا به این لحظه سند یا مدرکی بدست نیامده که ثابت کند عربستان بطور مستقیم پشت این انفجار بوده اما از نوع وقوع آن، می توان به راحتی حدس زد که پیروان اندیشه وهابیت عامل آن بوده اند.

لازم به ذکر است، به رغم اینکه تعداد شهدای این دو انفجار 32 و تعداد زخمی ها 110 نفر اعلام شده اما پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد.

در همین راستا سرتیپ “خالد المحنا” سخنگوی وزارت کشور عراق، اعلام کرد: این دو انفجار توسط دو فرد انتحاری انجام شد. فرد اول که خود را فردی بیمار نشان می دهد، ابتدا شروع کرد به داد و فریاد کردن و مردم را دور خود جمع کرد و لحظاتی بعد خود را منفجر کرد. دقایقی بعد که مردم برای منتقل کردن زخمی ها، به محل انفجار رفتند، انتحاری دوم نیز خود را منفجر کرد. هنوز جزئیات بیشتری از هویت افراد و این دو انفجار در دست نیست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا