آسیاآمریکااخبارایرانجهانجهان اسلامسوریهیمن

لغو ممنوعیت سفر مسلمان به آمریکا از اولین دستورات “جو بایدن” خواهد بود

“جو بایدن” و معاونش “کامالا هریس” امروز (چهارشنبه) بیستم ژانویه اداره دولت آمریکا را به دست خواهند گرفت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اخبار رسیده از ایالات متحده آمریکا حاکی از آن است که لغو ممنوعیت سفر شهروندان کشورهای اسلامی به آمریکا از اولین دستورات “جو بایدن” بعد از تکیه بر کرسی ریاست جمهوری او خواهد بود.

لغو ممنوعیت سفر مسلمان به آمریکا از اولین دستورات “جو بایدن” خواهد بود

گفته می شود “بایدن” قصد دارد دهها فرمان اجرایی را در اولین روز آمدن بر سر کار امضا کند که یکی از آنها لغو فوری ممنوعیت سفر از کشورهای اسلامی است که “دونالد ترامپ” دستور داده بود.

او قرار است این فرمان‌های اجرایی را در ساعات اولیه پس از مراسم تحلیف در امروز (چهارشنبه) ۲۰ ژانویه اعلام کند.

برداشتن منع سفر شهروندان از کشورهای عمدتا مسلمان ‌نشین و بازگشت به پیمان اقلیمی پاریس دو مورد از این دستورها است.

در دولت “ترامپ” مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست “نانسی پلوسی” رئیس دمکرات این مجلس، سعی کرد فرمان او برای ممنوعیت سفر از کشورهای عمدتا مسلمان را لغو کند اما سنا مصوبه مجلس نمایندگان را تایید نکرد.

دولت ترامپ ژانویه ۲۰۱۷ در اولین روزهای ریاست جمهوری دستور داد صدور ویزا برای شهروندان شش کشور اسلامی: ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی و سودان، متوقف شود دستوری که باعث شد صدها مسافر ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی در راه آمریکا یا حتی در فرودگاه‌های این کشور بازگردانده شوند.

“ترامپ” بعدا نام سودان را از این فهرست حذف و کره شمالی و چاد را به آن اضافه کرد. نام سودان دوباره به طور محدودتر سه سال بعد اضافه شد.

در روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ دولت “ترامپ” تعمیم این ممنوعیت به شش کشور دیگر اریتره، قرقیزستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا را اعلام کرد. با این حال آن محدودیت اضافه فقط برخی ویزاها را تحت تاثیر قرار می ‌داد.

مخالفان فرمان منع سفر “ترامپ” از جمله دمکرات‌ها آن را تلاشی برای تبعیض و اقدامی غیرقانونی می ‌دانند و آقای “بایدن” هم وعده داده بود که بلافاصله این فرمان را لغو می ‌کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا