آمریکااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریموسسات جهانی شیعه

پیام مؤسسه امام شیرازی در روز جهانی آموزش

مؤسسه بین المللی امام شیرازی که مقر اصلی آن در آمریکاست، در روز جهانی آموزش بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مؤسسه بین المللی امام شیرازی که مقر اصلی آن در شهر واشنگتن در ایالات متحده آمریکاست، در روز جهانی آموزش بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده: جامعه بین الملل در روز بیست و چهارم ژانویه هر سال، روز جهانی آموزش را گرامی میدارد در حالی که قرن ها از سخن گهربار پیامبر اکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می گذرد که فرمود “هر کسی راهی را پیمود که در آن دانشی را آموخت، خداوند راهی برای او به بهشت فراهم می کند” (اصل سخن: من سلَكَ طريقًا يبتغي فيهِ علمًا سلَكَ اللَّهُ بِهِ طريقًا إلى الجنَّةِ).

این بیانیه در ادامه می افزاید: به درستی که بشریت ضرورت علم و تلاش برای انتشار دانش و بهره بردن از آن در راستای خدمت رسانی به انسان ها را درک کرد و ملت ها و امت ها متوجه شدند که پیشرفتشان در گروه علم و آموزش است. جهل و نادانی پرتگاه امت ها و قبرستان دولت هاست. انسان کرامتی پایدار ندارد و حقوقی تضمین شده ندارد مگر در گروه داشتن علم و دانش.

بیانیه مؤسسه بین المللی امام شیرازی همچنین می افزاید: سید العلماء و پیشوای علم نوین، امام جعفر صادق عليه السلام نیز بر این موضوع تأکید کرده و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام بطور خاص و همه مسلمانان را به طور عام به فراگیری علم و دانش و نیز تربیت فرزندان در مسیر آموزش علوم توصیه کرده و فرموده: ليت السياط على رؤوس اصحابي حتى يتفقهوا.

مؤسسه بین المللی امام شیرازی در ادامه بیانیه خود آورده: آن پیامی که واجب است به شیعیان برسد این است که نوجوانان و جوانان خود را به سمت فراگیری علم و تجربه سوق دهند و دانش را به سلاحی برای مقابله با همه مشکلات و خطرات تبدیل کنند زیرا علم باعث پیشرفت آنان در همه زمینه ها و سطوح می شود و باعث جلوگیری از رسیدن آسیب به آنها می شود.

در بخش پایانی این بیانیه آمده: بر همین اساس مؤسسه بین المللی امام شیرازی در روز جهانی آموزش همه افراد و اعضای جامعه شیعی جهان را به ضرورت تفکر و تدبر و تحرک برای به حرکت در آوردن چرخ علم و دانش و معرفت بخصوص در میان نوجوانان و جوانان دعوت می کند و به تلاش حداکثری برای آماده کردن زمینه جهت تربیت جوانان روشن و آگاه و توانا و مسلط به علوم فرا می خواند تا بتوانند جایگاه امت شیعی و اسلامی و نیز همه بشریت را بالا ببرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا