آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقعلم و فناوری

ساخت و افتتاح بیمارستان الشفاء موصل توسط آستان مقدس حسینی

بیمارستان “الشفاء” در دشت نینوا که به همت آستان مقدس حسینی ساخته شده، افتتاح گردید.

به گزا ش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی؛ این پروژه توسط آستان مقدس حسینی و به توصیه تولیت شرعی این آستان به اجرا و از سوی حرم مطهر سید الشهداء علیه السلام به مردم نینوا اهدا شد.

ساخت و افتتاح بیمارستان الشفاء موصل توسط آستان مقدس حسینی

در همین راستا دکتر “حسن التمیمی” وزیر بهداشت عراق در کنفرانس مطبوعاتی مراسم افتتاحیه این بیمارستان اظهار داشت: بیمارستان الشفاء یکی از بزرگترین مراکزی است که توسط آستان مقدس حسینی اجرا شده و وزارت بهداشت مسئولیت تجهیز آن را بر عهده داشته است.

وی با تشکر از مراجع تقلید شیعه افزود: حمایت مرجعیت و آستان مقدس حسینی تنها منحصر به یک استان نبوده است، بلکه تاکنون ۲۴ بیمارستان و مرکز تخصصی برای مقابله با ویروس کرونا تجهیز شده است که این امر موجب تقویت زیرساخت‌های آینده وزارت بهداشت خواهد بود.

از سوی دیگر، مهندس حسین رضا مهدی، رئیس بخش پروژه‌های فنی و مهندسی آستان مقدس حسینی اظهار داشت: این بیمارستان از جمله مراکز درمانی محسوب می‌شود که این آستان در حمایت از وزارت بهداشت، در سراسر کشور عراق احداث نموده است.

وی توضیح داد: امروز ما در منطقه برطلة، در دشت نینوا (مسیر موصل- اربیل) شاهد افتتاح بیمارستان الشفاء ۱۵ هستیم که پس از درخواست‌ اهالی منطقه، مبنی بر نیاز به بیمارستان و عدم وجود بیمارستان در این منطقه، آستان مقدس حسینی اقدام به ساخت آن نمود.

وی افزود: مساحت کلی این بیمارستان 5500 متر مربع و زیربنای آن 2200 مترمربع بوده و کار تجهیز آن دو ماه به طول انجامیده است. این بیمارستان 125 تختخوابی، دارای سالن جراحی مجهز، بخش ویژه زایمان، بخش دیالیز و سه بخش مجزای بانوان، آقایان و کلینیک‌ های مشاوره است که هر کدام از این بخش‌ها دارای تعدادی تخت مراقبت‌های ویژه است.

گفتنی است که آستان مقدس حسینی تمام امکانات خود را برای پشتیبانی و مشارکت در مهار شیوع ویروس کرونا و محدود کردن پیامدهای اجتماعی و بهداشتی آن به کار گرفته است و این اقدامات نه فقط یک استان بلکه تمام استان ‌های عراق را در بر می‌ گیرد.

در عین حال حرم مطهر سید الشهداء علیه السلام از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون پذیرای زائران بوده و تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر شیوع کرونا در آن ارائه نشده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا