آمریکااخبارجهان

احتمال حمله هواداران ترامپ به مساجد!

فعالان مسلمان در ایالات متحده آمریکا نگران حملات نژادپرستانه افراطی ها به مساجد هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا یک گروه پیشرو حقوق مدنی مسلمانان آمریکایی از جامعه اسلامی خواست تا در پی تهدید به خشونت نژادپرستان در این کشور و تا پایان مراسم تحلیف “جو بایدن” رئیس جمهور جدید این کشور «بیش از حد هوشیار» باشند.

احتمال حمله هواداران ترامپ به مساجد!

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) همچنین گفته که احتمال حملات خشونت‌ آمیز حامیان برتری نژاد سفید مسلح در تمام ۵۰ ایالت تا روز تحلیف وجود دارد و بر تقویت اقدامات امنیتی در عبادتگاه‌ها تاکید کرده است.

در همین راستا “حذیفه شهباز” هماهنگ کننده حقوقی و تحقیقاتی کایر در بیانیه ‌ای گفت: ما همچنین رهبران دینی را تشویق می ‌کنیم تا امنیت خانه ‌های عبادت، به ویژه مستقر در پایتخت‌ های ایالتی را بررسی و تقویت کنند.

“شهباز” از مساجد و سایر نهادهای اسلامی خواست اقدامات لازم را که در کتابچه شورای کایر با عنوان «ایجاد امنیت در مساجد و جامعه» آورده شده به کار بگیرند.

بر اساس گزارشی از یاهو نیوز، FBI پیش بینی خشونت احتمالی طرفداران “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا را کرده و در صورت بروز اغتشاشات بزرگ برنامه‌ های احتمالی را در پیش دارد.

اعضای گروه راست افراطی بوگالو گفته ‌اند که «راهپیمایی مسلحانه» در سراسر کشور در واشنگتن دی سی و تمام ۵۰ پایتخت ایالت در ۱۷ ژانویه برگزار می ‌شود.

هفته گذشته، طرفداران خشمگین “ترامپ” با حمله به ساختمان مرکز آمریکا، ضمن فریاد زدن و به اهتزاز در آوردن پرچم ‌های “ترامپ” و آمریکا و همچنین بنرهای مرتبط با گروه‌های راست افراطی نظم عمومی را بر هم زدند.

تظاهرات کنندگان با پلیس پایتخت جنگیدند و سپس به زور وارد ساختمان مجلس آمریکا شدند.

مقامات امنیتی همچنین پیش از مراسم تحلیف بایدن در ۲۰ ژانویه، نمایندگان را در مورد تهدیدات اضافی مطلع کرده ‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا