آسیااخباراروپاجهانجهان اسلام

نگاهی به نتایج تحریم کالاهای فرانسه در قطر

بررسی های انجام شده نشان می دهد تحریم کالاهای فرانسوی در قطر، ضربه نسبتا سنگینی به شرکت های فرانسوی زده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در پی اهانت روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس نبی اکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، موجی از خشم و نفرت جهان اسلام را فرا گرفت.

نگاهی به نتایج تحریم کالاهای فرانسه در قطر

در پی این توهین وقیحانه، مسلمانان اعتراضات گسترده ای در نقاط مختلف جهان ترتیب داده و اعتراض شدید خود نسبت به این رفتار فرانسوی ها را اعلام کردند.

از دیگر اقدامات مسلمانان علیه فرانسه، دعوت به تحریم کالاهای فرانسوی بوده است.

بر همین اساس شهروندان قطری نیز تحریم کالاهای فرانسوی را آغاز کرده و تلاش کردند با این کار، به دفاع از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بپردازند.

نگاهی به نتایج تحریم کالاهای فرانسه در قطر

بررسی های انجام شده نشان می دهد تحریم کالاهای فرانسوی توسط شهروندان قطری باعث شده فروشگاه زنجیره ای “کارفور” از شرکت های فعال و شرکت شناس فرانسوی در قطر، ضرر سنگینی ببیند.

کیلیپ های منتشر شده در فضای مجازی توسط کاربران قطری در یک هفته گذشته، نشان می دهد این فروشگاه زنجیره ای به طور کامل خالی از مشتری شده و پیش بینی می شود بر اثر این اقدام، بیشتر مواد غذایی آن، بخصوص لبنیات و گوشت ها، ظرف چند روز آینده فاسد شوند.

در پی این اتفاق، ده ها کیلیپ و پست در صفحات فضای مجازی توسط کاربران قطری منتشر شده و در مورد آن اظهار نظر کرده اند.

یکی از این کاربران نوشت: تحریم لبنیات و گوشت فرانسوی کافی نیست و ضربه مهلکی به اقتصاد فرانسه نمی زد. اگر راست می گوید خطوط هوایی شرکت ایرفرانس را تحریم کنید و یا از داروهایی فرانسوی استفاده نکنید.

یکی دیگر از کاربران هم نوشت: شهروندان مسلمان قطر، با این کار عشق و علاقه خود به رسول الله صلی الله علیه و [آله] وسلم را به نمایش گذاشتند.

در پایان لازم به ذکر است طبق آمار رسمی دولت فرانسه، تبادلات تجاری میان این کشور و دیگر کشورهای عربی در سال 2018 میلادی حدود 65 میلیارد دلار بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا