آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

بازداشت چهار فعال حقوق بشر در شهر شیعه نشین القطیف

نیروهای امنیتی عربستان سعودی در روزهای اخیر چهار نفر دیگر از فعالان القطیف را در شهرستان شیعه نشین العوامیه دستگیر کرده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پایگاه اینترنتی «مرآة الجزیره» به نقل از منابع خود نوشت: نیروهای امنیتی عربستان متشکل از نیروهای تحقیقات عمومی و سرویس ریاست امنیت دولت، چند روز پیش با حمله ای خشن به یک آپارتمان مسکونی در شمال شهرستان العوامیه، “فاضل الصفوانی” از فعالان سرشناس حقوق بشر را به همراه سه تن دیگر از فعالان این منطقه دستگیر کردند.

بازداشت چهار فعال حقوق بشر در شهر شیعه نشین القطیف

منابع مرآة الجزیره افزودند: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی عربستان در ساعات پایانی شب و با حمله به آپارتمان محل سکونت این افراد، آنها را دستگیر کرده و به مکان نامعلومی برده اند.

براساس این گزارش، فاضل الصفوانی از جمله کسانی بود که به دلیل شرکت در تظاهرات ضد حکومتی در تعقیب نیروهای امنیتی عربستان قرار داشته است.

گزارش این پایگاه خبری حاکیست که در این حمله علاوه بر “فاضل الصفوانی”، “جواد عبدالله آل قریریص” و “علی حسن الصفوانی” برادر الصفوانی از دیگر فعالان القطیف نیز دستگیر شده اند.

عملیات بازداشت این فعالان، با حمله نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عربستان سعودی به مناطق محل سکونت آنها در عوامیه و جزیره تاروت رخ داده و در جریان ان، نیروهای سعودی با خودروهای زرهی محل مذکور را محاصره کرده و اقدام به دستگیری این افراد کرده اند.

گفتنی است این افراد به بهانه مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز مردمی، تحت تعقیب نیروهای سعودی قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا