آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

آغاز کار توسعه باب القبله در نزدیکی آستان مقدس عباسی

کارکنان بخش تعمیر و مهندسی آستان مقدس عباسی در چارچوب طرح توسعه باب قبله کارهای مقدماتی را آغاز کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از الفرات نیوز؛ “محمد مصطفی طویل” مسئول شعبه عمرانی در بخش تعمیرات مهندسی در آستان مقدس عباسی اعلام کرد: کارکنان این بخش اقدامات مقدماتی را برای افزودن فضاهای جدید به منظور خدمت به زائران حرم مطهر آغاز کردند. به همین منظور این آستان اقدام به تخریب ساختمان های تحت تملک خود در خیابان باب القبله نموده است.

طویل در ادامه افزود: کار توسعه و افزودن این فضا بخشی از طرح توسعه است که آستان مقدس عباسی با هدف افزایش فضا برای زائران و کاهش ازدحام در زمان مراسم های میلیونی برعهده دارد تا زائران مراسم های خود را به سهولت انجام دهند، به خصوص که خیابان باب القبله، خیابانی حیاتی و مهم است که در مراسم های میلیونی از جمله اربعین حسینی شاهد ازدحام شدید زائران است.

مسئول شعبه عمرانی در بخش تعمیرات مهندسی حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام ادامه داد: تمامی کارهای مقدماتی از جمله تخلیه کامل ساختمان‌ها، برداشتن تمام تیرهای کابل‌ برق و خطوط آب و فاضلاب انجام شده و کار تخریب و آوار برداری این ساختمان ها با دقت در حال انجام است.

به گفته وی ساختمان هایی که تخریب می شود، از باب القبله و مجتمع سید الشهداءعلیه السلام تا پارکینگ موقت و در طرف مقابل آن، ساختمان هایی که از صحن الجود تا آغاز خیابان بازار العلاوی کشیده شده است، تخریب خواهد شد.

پیش بینی شده که با انجام این طرح هزاران متر فضای خالی در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا