آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

فراگیری اعتراض ها به کشتار شیعیان در پاکستان

با گذشت چند روز از تحصن معترضان در شهر کویته در محکومیت حمله سنی های تندرو به معدنچیان شیعه، اعتراض‌ها به این اقدام ترویستی دیگر شهرهای پاکستان را فرا گرفت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از رسانه های پاکستان؛ “عمران ‌خان” نخست وزیر پاکستان پس از بی ‌نتیجه ماندن مذاکرات وزیر کشور و نائب رئیس مجلس پاکستان با بستگان معدنچیان شیعه در کویته که به دست سنی های تندروی داعش به شهادت رسیدند، “سید علی حیدر زیدی” وزیر دریانوردی و “سید ذوالفقار عباس بخاری” دستیار ویژه نخست وزیر را به کویته فرستاد تا ضمن دلجویی از خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی اخیر داعش، آنان را برای پایان دادن به تحصن متقاعد کنند.

فراگیری اعتراض ها به کشتار شیعیان در پاکستان

در عین حال بستگان معدنچیان قربانی در حمله تروریستی داعش ضمن مخالفت با پایان تحصن و امتناع از دفن پیکر عزیزان خود اعلام کردند: تا زمانی که نخست وزیر پاکستان در کویته و میان تخصن کنندگان حاضر نشود، تحصن ادامه خواهد یافت.

منابع خبری پاکستان می گویند با گسترش دامنه اعتراض‌ها به سایر شهرهای پاکستان، «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور نیز سفر به کویته را در دستور کار خود قرار داده است.

قرار است در جریان سفر نخست وزیر پاکستان به کویته نشست بلندپایه مقام های دولتی و امنیتی به همراه مسوولان دولت ایالتی بلوچستان برای بررسی وضعیت فعلی در این ایالت به ویژه تحولات پیرامون حمله روز یکشنبه داعش به معدنچیان بی‌گناه در منطقه «مَچ» برگزار شود.

انتظار می رود عمران خان با حضور در محل تحصن شیعیان معترض در شهر کویته، ضمن ابراز همبستگی با خانواده قربانیان، از آنان دلجویی کرده و اطمینان بدهد که دولت و نیروهای امنیتی پاکستان از هیچ تلاشی برای مبارزه با عوامل ناامنی در بلوچستان به ویژه شناسایی و مجازات عناصر تروریست حمله به معدنچیان فروگزار نخواهد کرد.

در همین حال شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد، لاهور، کراچی و اسکردو شاهد تحصن معترضان به حمله تروریستی داعش به معدنچیان شیعه در ایالت بلوچستان است و رهبران مذهبی اعلام کردند تا پذیرش تمام مطالبات بستگان قربانیان، دست از تحصن برنمی دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا