اخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسه

سازمان جهانی نفی خشونت: ویران کردن مساجد در هند را محکوم می‌ کنیم

سازمان جهانی نفی خشونت با صدور بیانیه ای، ویران کردن مساجد در هند را محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پس از ویران کردن برخی از مساجد مسلمانان در شهر «مادیا پرادش» هند توسط هندو‌های افراطی، سازمان جهانی نفی خشونت (وابسته به بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی) طی بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

ویران کردن مساجد در هند

در بخشی از این بیانیه آمده: سازمان جهانی نفی خشونت تخریب مساجدی در شهر «مادیا پرادش» هندوستان را محکوم کرده و از متولیان دولت هند می‌خواهد مسئولیت قانونی و اخلاقی خود را لحاظ داشته و صرف نظر از اعتقادات و گرایش‌های دینی و فکری، نسبت به حفظ امنیت و سلامت جامعه هندوستان پایبند باشند.

مساجدی در شهر «مادیا پرادش» هندوستان آماج حملات ویرانگر نژادپرستانه واقع شده است که گروه های متعصب آن اقدامات را رهبری و هدایت می‌کردند. در این جریان، گروه و افراد یادشده به مسجدی حمله کردند و شعارهای دینی و پرچم‌های برافراشته بر فراز آن را برداشته و پرچم‌های مرتبط با دیگر ادیان را جایگزین آن کردند. آنچه از این رفتار آشکار و عیان است تلاشی برای ایجاد هرج و مرج و به وجود آوردن اختلافات دینی میان ساکنان این شهر است.

دولتمردان هندی از بازداشت پنج هندوی افراطگرا خبرداده‌اند که این رفتارهای تحریک آمیز را رهبری می‌کردند.

نیز در این شهر چند باب خانه مسلمانان تخریب شد که افرادی از هندو‌های افراطی در آن دخالت داشتند.

سازمان جهانی نفی خشونت از مسلمانان هند می‌خواهد با خویشتن‌داری فرصت را از دست کسانی که می‌خواهند ثبات، امنیت و آرامش کشور را برهم زنند بگیرند و از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله پیروی و مانند حضرتش رفتار کنند و مهربانی و مهرورزی را در پیش گیرند و بدانند که حضرت رسول صلی الله علیه وآله در برخورد با کسانی که قصد آزار رساندن به حضرتش را داشتند گذشت می‌کردند؛ لذا مسلمانان هندوستان در پی انتقام نباشند که حاصلی جز زیان و پشیمانی ندارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا