آمریکااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

بیلبورد معرفی حجاب در خیابان‌های آمریکا

یک گروه مسلمان آمریکایی در دالاس بیلبوردی را در یکی از بزرگراه‌های مشهور این شهر برای معرفی حجاب به آمریکایی‌ها برپا کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این بیلبورد با هدف تصحیح باورهای غلط درباره حجاب در یکی از شلوغ‌ ترین بزرگراه‌های شهر دالاس نصب شده است.

بیلبورد معرفی حجاب در خیابان‌های آمریکا

“رومان صدیق” نماینده مرکز اسلامی آمریکای شمالی در دالاس که دست به این ابتکار زده، می‌ گوید: چه راهی بهتر از این برای آگاهی ‌بخشی به مردم در مورد اینکه «چرا باحجاب هستیم و معنای واقعی آن چیست» وجود دارد؟

بر روی این بیلبورد شماره یک مرکز پاسخگویی به سؤالات مردم درباره حجاب درج شده است. علاوه بر این، آنها یک کمپین شش هفته ‌ای تبلیغاتی به منظور آشناسازی مردم با حجاب اسلامی برگزار کرده ‌اند.

نصب این بیلبورد، تنها ابتکار عمل این گروه مسلمان نبوده است؛ آنها همچنین کیوسک‌هایی را در نقاط مختلف شهر برپا کرده‌اند تا به کسانی که درباره اسلام و مسلمانان سؤالاتی دارند، پاسخ دهند.

صدیق در این باره گفت: علاقه ‌مندان می‌توانند به مدت یک روز پوشیدن روسری را امتحان کنند. بعضی از آنها سؤال کردند که چرا این لباس را می‌پوشیم و زنان مسلمان چه حقوقی دارند. شگفت ‌آور بود که ما چقدر بازخورد مثبت دریافت کردیم و شاهد بودیم که افراد کمی درباره دین ما اطلاعاتی داشتند.

این نخستین ‌بار نیست که این سازمان کمپین‌هایی را برای معرفی اسلام به راه می‌اندازد. در فوریه ۲۰۱۹، این گروه یک کمپین بیلبوردی دیگر برگزار کرده بود.

همچنین کمپین دیگری با عنوان «مرد امین» در سال ۲۰۱۷ برای آگاهی‌بخشی به آمریکایی‌ها درباره شخصیت و سیره واقعی حضرت محمد صلی الله علیه و آله به اجرا در آمده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا