آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

تحصن خانواده قربانیان حمله داعش در کویته پاکستان

خانواده قربانیان سنی های تندروی داعش در پاکستان همچنان به تحصن خود ادامه می دهند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خانواده‌ قربانیان حمله اخیر داعش به معدنچیان ایالت بلوچستان پاکستان به رغم تلاش مقامات ارشد این کشور برای دلجویی از آنان و قول پیگیری جدی این حمله تروریستی، حاضر به پایان تحصن نشده و شرط اصلی خود را دیدار و گفتگو با نخست وزیر پاکستان و اقدام فوری برای مجازات تروریست‌ ها اعلام کردند.

تحصن خانواده قربانیان حمله داعش در کویته پاکستان

وزیر کشور پاکستان شامگاه دوشنبه به دستور «عمران خان» نخست وزیر این کشور به شهر کویته سفر کرد و به همراه نایب رئیس مجلس ملی پاکستان با حضور در محل تحصن بیش از ۲۵ هزار معترض و اعضای خانواده‌ قربانیان معدنچیان شیعه، برای متقاعدکردن معترضان به پایان دادن اعتراض تلاش کردند.

هزاران نفر از معترضان که اغلب از میان جامعه شیعیان هزاره هستند، طی 3 شب گذشته در شهر کویته ضمن خودداری از خاکسپاری پیکر قربانیان، به تحصن تا رسیدن به اهداف خود دست زده‌ اند.

آنان خواستار اقدام فوری حکومت و نیروهای امنیتی علیه مسببان این حادثه و شناسایی و بازداشت همدستان و دیگر عناصر افراطی در ایالت بلوچستان هستند.

منابع خبری پاکستان به نقل از شیخ “رشید احمد” وزیر کشور اعلام کردند که دولت تصمیم دارد یک کمیسیون ویژه قضایی برای پیگیری حمله تروریستی به معدنچیان و تسریع فرآیند شناسایی عاملان این جنایت راه اندازی کند. با این حال معترضان به ویژه خانواده قربانیان، این خواسته را ناکافی دانسته و خواستار سفر نخست وزیر پاکستان به کویته و حضور وی در میان معترضان شدند.

فعالان احزاب شیعه در کویته پاکستان تاکید کردند: عمران خان باید با حضور در جمع معترضان به وضعیت فعلی رسیدگی کند درغیر این صورت ممکن است موج جدید حملات تروریستی به دیگر مناطق بلوچستان سرایت کند.

براساس این گزارش، سنی های تندروی داعش مسئولیت حمله یکشنبه به گروهی از معدنچیان در ایالت بلوچستان پاکستان را که منجر به شهادت 11 نفر آنان شد، برعهده گرفتند.

گفتنی است، آنها شیعیان را از میان دیگر کارگران شناسایی و جدا نموده و سپس سر بریدند.

“عمران ‌خان” نخست وزیر پاکستان طی پیامی قتل معدنچیان شیعه را به شدت محکوم کرد و از نهادهای امنیتی خواست تا از تمام ظرفیت‌های خود برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی و سپردن آنان به دست عدالت استفاده کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا