آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلامموسسات جهانی شیعه

محکوم کردن بازداشت مسلمانان معترض در کشمیر

در پی بازداشت معترضان مسلمان کشمیر توسط نیروهای امنیتی هند، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» (وابسته به بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی) با صدور بیانیه ‌ای این بازداشت‌های سیاسی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بخشی از این بیانیه آمده: بازداشت ‌های سیاسی معترضان و فعالان مسلمان منطقه کشمیر هندوستان را به شدت محکوم می ‌کنیم و از مسئولانی که به این اقدام دست زده ‌اند می‌خواهیم همه بازداشت شدگان را آزاد کنند و از سیاست‌ های تبعیض نژاد که از ماه‌های قبل در پیش گرفته ‌اند دست بردارند.

محکوم کردن بازداشت مسلمانان معترض در کشمیر

این سازمان اطلاع یافته است پس از انتخابات ملی که اخیراً برگزار شده مسئولان هندی طی یک حمله پاکسازی سیاسی و نژادپرستانه با هدف قلع و قمع مسلمانان منطقه کشمیر بیش از 75 تن از رهبران سیاسی و فعالان این منطقه را بازداشت کرده ‌اند.

سازمان جهانی نفی خشونت اقدامات مسئولان هندی را ناقض پرونده حقوق بشر و سخت نگران کننده می ‌داند که این امر می ‌طلبد حاکمیت هندوستان در تعامل و برخورد با مسلمانان تجدیدنظر کند و جایگزین های دموکراتیک و تضمین کننده حقوق بایسته بشر را در برنامه های خود بگنجاند.

در چنین شرایطی سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» از نهادهای بین المللی و سازمان‌ های حقوق بشری می‌خواهد برای افشای رفتارهای غیر انسانی و ضد بشری که بر علیه ساکنان منطقه کشمیر هندوستان با انگیزه‌های سیاسی اعمال می ‌شود تمام ابزارها و راهکارها را به کار ببندند و در راه متوقف کردن این نقض حقوق‌ها بکوشند و آثار و فرجام دردناک آن را بر افراد و تشکل‌ های مسلمان و غیر مسلمان موجود در کشمیر از نظر دور ندارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا