آمریکااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهفرهنگ و هنر

آغاز پروژه سبز کردن مساجد کانادا

اخبار رسیده از قاره آمریکای شمالی حاکی از آن است که پروژه سبز کردن مساجد در کشور کانادا کلید خورد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از منابع رسانه ای کانادایی؛ موسسه «ایمان و خیر عمومی» در راستای تعهد برای همکاری با شرکای میان ادیانی به منظور ایجاد جوامع پایدار، همکاری جدید خود را با « EnviroMuslims» برای سبز کردن مساجد کانادایی آغاز کرده است.

آغاز پروژه سبز کردن مساجد کانادا

اسلام برای محیط زیست اهمیت بسیار زیادی قائل است و شركت در مراقبت از كره زمین را وظیفه شرعی مسلمانان می داند.

به همین ترتیب، علاقه فزاینده ای در میان بزرگان اسلامی در مساجد کانادا، برای انجام اقدامات پایدار و نیاز به حمایت و راهنمایی برای تعیین و دستیابی به این اهداف وجود دارد.

به کمک بودجه سخاوتمندانه ارائه شده توسط بنیاد درخت زیتون، برنامه مساجد سبز کانادا با هدف پرداختن به این علاقه و توانمند سازی تیم های مدیریت مساجد و همچنین بازدید کنندگان برای درک مسائل زیست محیطی به خوبی در حال اجرا شدن است.

در همین راستا “میشل سینگ” مدیر اجرایی موسسه «ایمان و خیر عمومی» در این باره می گوید: هدف کلی این است که درک کنیم، مساجد کانادا به چه نوع پشتیبانی برای ایجاد پایداری در عملیات خود برای کمک به محیط زیست نیاز دارند.

یکی از منابعی که این پروژه توسعه خواهد داد، جعبه ابزاری مخصوص مساجد كانادا برای بهبود روش های پایدار، كاهش انتشار كربن و كاهش هزینه ها طراحی شده است.

گفتنی است، بیش از یک میلیون مسلمان در کانادا و بیش از 903 مسجد در این کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا