آسیااخبارجهانجهان اسلام

اجبار شیرینی‌ پزی اسلامی به حذف تابلوی «حلال» در هند

یک گروه از هندوهای افراطی در کرالای هندوستان، صاحب مسلمان یک شیرینی ‌پزی را مجبور به حذف نام «حلال» از سر در مغازه کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پس از فشار یک سازمان هندو با نام آیکیا ودی (جبهه متحد هندو)، یک مغازه شیرینی ‌پزی در منطقه ارناکولام در ایالت کرالا مجبور شده است تابلویی را که حاوی واژه «غذای حلال» بوده از سر در مغازه حذف کند.

اجبار شیرینی‌ پزی اسلامی به حذف تابلوی «حلال» در هند

این سازمان هندو نامه ای تهدید آمیز به این مغازه فرستاده و مدعی شده بود که گذاشتن آرم حلال، تبعیض مواد غذایی بر اساس مذهب است و عمل مجرمانه محسوب می‌ شود. این نامه تهدید آمیز به طور گسترده در شبکه‌ های اجتماعی منتشر شده است.

رئیس این گروه هندو و چند عضو دیگر پیش از این به مغازه مذکور رفته و درخواست خوراکی غیرحلال کرده بودند.

آنها به اصرار از فروشنده می‌ خواستند که شیرینی غیرحلال به آن‌ها بدهد، و فروشنده نیز گفته بود که اینجا فقط خوراکی «حلال» سرو می ‌گردد.

آنها سپس صاحب مغازه را تهدید کرده و به او گفته بودند اگر کلمه حلال را حذف نکند با اجتماعات اعتراض آمیز به مغازه او حمله خواهند کرد.

گفتنی است رئیس پلیس منطقه‌ ای پنچایات از این باج‌ خواهی ابراز بی‌ اطلاعی کرده و گفته چنین خواسته‌ هایی برای حذف تابلوی حلال غیرقابل قبول است و موضوع را بررسی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا