آسیااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

تعطیلی بیش از ۶۰۰ مدرسه دینی در دستورکار دولت هند

محافل اسلامی و مراکز آموزشی هند نسبت به پیش نویس قانونی ارائه شده مبنی بر تعطیلی مدارس دینی ایالت آسام اعتراض کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از النعیم نیوز؛ تصمیم دولت ایالت آسام هند مبنی بر تعطیلی مدارس دینی خشم گسترده محافل اسلامی و مراکز آموزشی را برانگیخت و اعضای کنگره هند نیز با این تصمیم به شدت مخالفت کردند.

تعطیلی بیش از ۶۰۰ مدرسه دینی در دستورکار دولت هند

در همین راستا “هیمانتا پیسوآ سارما” وزیر آموزش و دارایی در ایالت آسام، پیش نویس قانونی آموزش در مدارس منطقه ای را به مجلس نمایندگان ارائه داد که براساس آن مدارس دینی در این ایالت که بیش از 600 مدرسه است، تعطیل شوند.

روزنامه « National Herald»  با انتشار گزارشی اعلام کرد: هیمانتا پیسوآ سارما توئیتی را برای این روزنامه ارسال کرده و در آن نوشته است که پس از تصویب پیش نویس این لایحه توسط مجلس نمایندگان فعالیت مدارس دینی به پایان خواهد رسید و به مدارس آموزش سکولار تبدیل می شوند.

پیش از این، این وزیر هندی گفته بود: دولت ایالت آسام تصمیم دارد تا آموزش سکولار را آغاز کند و 620 مدرسه دینی را که دولت آن را اداره می کند، تعطیل نموده و یا تغییر دهد.

هیمانتا پیسوآ سارما، به دولت آسام برای هزینه کردن 260 کرور روپیه در سال برای مدیریت مدارس دینی اعتراض و اعلام کرد: دولت نمی تواند پول عمومی را برای آموزش مذهبی هزینه کند و امکان ندارد اجازه ادامه آموزش قرآن به حساب خزانه دولت داده شود.

این درحالی است که کنگره و جبهه دموکراتیک هند به شدت با این پیش نویس قانون مخالفت کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا