آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقفرهنگ و هنرهيئت ها و شعائر حسينى

انتشار تصاویری با عنوان «حج شیعه در کربلا» در روزنامه آمریکایی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی کوتاه، به اربعین حسینی پرداخته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» تعدادی از عکس های گرفته شده در مراسم اربعین حسینی را که مسلمانان شیعه ثبت کردند، انتخاب و منتشر کرده است.

انتشار تصاویری با عنوان «حج شیعه در کربلا» در روزنامه آمریکایی

این روزنامه بر این عکس ها نام «حج شیعه در کربلا» را گذاشته است که یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی هرساله در کربلای معلی است.

به خصوص که در سال 2020 میلادی شیعیان از کشورهای مختلف در غیاب شیعیان ایران و باتوجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم را برگزار کردند.

این روزنامه اعلام کرد: عکس های اربعین حسینی از میان صدها عکس حیرت انگیز و جالب انتخاب شده اند که لحظه های مهمی را که بشریت در طول سال جاری سپری کرده، ثبت کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه نوشت: برخی از نظرات پیوست شده به این عکس نشان می دهد که این عکس ها متعلق به مراسم اربعین است. به طوری که در زیر یکی از آنها این عبارت نوشته است: «این رویداد نمایش خیره کننده ای از غم و اندوه دینی است. زیرا این مراسم به دلیل درگذشت حسین علیه السلام یکی از امامان شیعه و نوه حضرت محمد صلی الله علیه و آله برگزار می شود. در یک نظر دیگر آمده است:« مراسم اربعین، یکی از بزرگترین تجمع های سازمان یافته در جهان است.»

این روزنامه گزارش داد: در زیر عکس های دیگر این عبارت نوشته شده است: «شیعیان به شریعت اسلامی پایبند هستند. همچنین مکانی برای زنان و مردان برای انجام مناسک اختصاص دادند. مردم عراق با سخاوت از زائران استقبال می کنند.»

گفتنی است، بسیاری از رسانه های بزرگ دنیا سعی در نادیده گرفتن مراسم میلیونی اربعین حسینی دارند و یا برخی حکومت ها با استفاده از رسانه های جمعی تلاش می کنند تا این مراسم را مصادره نموده و به نام خود تمام نمایند.

این در حالی است که تاریخ نشان می دهد نور سید الشهدا علیه السلام در هر ظلمتی درخشان و تابنده است.

انتشار تصاویری با عنوان «حج شیعه در کربلا» در روزنامه آمریکایی

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا