آسیااخبارجهانجهان اسلام

بی توجهی بنگلادش به هشدارهای حقوق بشری درباره مسلمانان روهینگیایی

با وجود فراخوان گروه های مدافع حقوق بشر برای جلوگیری از انتقال مسلمانان روهینگیایی به جزیره ای دور افتاده، اما حکومت بنگلادش به دنبال انحام این کار است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بنا بر خبرهای رسیده از بنگلادش، حدود هزار پناهنده روهینگیایی که اعضای آن را اقلیت مسلمان تشکیل می دهند و برای فرار از خشونت های نظامی میانمار به این کشور گریخته اند، طی چند روز آینده به جزیره «بهاسان چار» که مستعد سیل است، منتقل خواهند شد.

بی توجهی بنگلادش به هشدارهای حقوق بشری درباره مسلمانان روهینگیایی

این در حالی است که انتقال بیش از یک هزار و 600 روهینگایی به این جزیره در اوایل ماه جاری با مخالفت شدید گروه های حقوق بشری مواجه شد.

مقامات بنگلادشی اعلام کردند که این هزار نفر ابتدا به «چیتاگنگ» منتقل می شوند و سپس از آنجا به جزیره بهاسان چار می روند.

از آنجا که قرار نبود این مسئله عمومی شود مقامات بنگلادشی که این خبر را اعلام کردند از بیان نام خود امتناع کردند.

از سوی دیگر مسئول امور پناهندگان در بنگلادش مدعی شد که این جابجایی بر خلاف میل روهینگیایی ها انجام نشده و آنها داوطلبانه به این جزیره منتقل می شوند.

این در حالی است که هیچ گونه سندی دال بر تمایل مسلمانان روهینگیا برای انتقال به این جزیره دورافتاده وجود ندارد و گروه های حقوق بشری نیز این اقدام حکومت بنگلادش را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

عفو بین الملل انتقال روهینگیایی ها به این جزیره دورافتاده را اقدامی غیرانسانی توصیف کرده و می گوید که سازمان ملل این جزیره را جای مناسبی برای زندگی افراد نمی داند.

شورای اروپایی روهینگیا نیز نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف انتقال مهاجران روهینگیایی به این جزیره دورافتاده شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا