آفریقااخبارجهانجهان اسلام

جدیدترین حمله تروریستی بوکوحرام در نیجریه

اخبار رسیده از کشور نیجریه حاکی از آن است که جنایت های سنی های تندروی بوکوحرام در نیجریه همچنان ادامه دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از «آژانس فرانس پرس»؛ در همین راستا منابع آگاه امنیتی و محلی در نیجریه اعلام کردند که در حمله مرگبار تروریست های بوکوحرام به چندین روستا در این کشور، دستکم ۱۰ نفر از جمله چهار نیروی امنیتی جان باختند.

جدیدترین حمله تروریستی بوکوحرام در نیجریه

بر اساس اعلام این خبرگزاری، یکی از فرماندهان نظامی ارتش نیجریه در این خصوص گفت: شبه نظامیان بوکوحرام با ۶ کامیون به ۳ روستا در ایالت بورنو واقع در شمال شرقی نیجریه حمله کردند و پس از به آتش کشیدن چندین خانه و کلیسا‏، ۱۰ نفر را به قتل رساندند.

گفتنی است بوکو حرام در سال ۲۰۰۰ اعلام موجودیت کرده و از سال ۲۰۰۹ تاکنون با انجام اقدامات خشونت‌آمیز جان بیش از ۲۰ هزار نفر را گرفته است.

این گروهک تروریستی از سال ۲۰۱۵ در کشورهای کامرون، بنین، چاد، نیجر و نیجریه اعمال تروریستی انجام می ‌دهد. بر اثر حملات این گروه به منطقه دریاچه چاد حداقل دو هزار نفر کشته شده‌ اند.

این در حالیست که محمدو بوهاری رئیس جمهوری نیجریه که جنایت فجیع قتل عام شیعیان در زاریا را در کارنامه تاریک دوران تصدی خود دارد؛ تاکنون نتوانسته هیچ اقدام مثبتی را برای جلوگیری از ادامه جریان‌های مشابه در سراسر کشورش به انجام برساند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا