آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

تلاش اسرائیل برای اعطای تولیت مسجد الأقصی به عربستان و امارات

اخبار رسیده از بیت المقدس حاکی از آن است که اسرائیل برای اعطای تولیت مسجد الأقصی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی تلاش و رایزنی می کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ رسانه های عرب زبان فلسطین فاش کردند که اسرائیل در تلاش است تا دو کشور عربستان سعودی و امارات متحده عربی را متقاعد کند که تولیت مسجد الأقصی را در دست گیرند.

تلاش اسرائیل برای اعطای تولیت مسجد الأقصی به عربستان و امارات

در همین راستا وب سایت “وطن سرب” ضمن اعلام این خبر، نوشت: اطلاعات بدست آمده نشان می دهد تا به این لحظه امارات به در دست گرفتن تولیت مسجد الأقصی تمایل دارد و آمادگی خود را در این مورد اعلام کرده اما از عربستان هنوز پاسخی در این باره خارج نشده است.

به نوشته این وب سایت عرب زبان که از رسانه های نزدیک به جنبش اخوان المسلمین به شمار می رود، در حال حاضر تولیت مسجد الأقصی در دست سازمان اوقاف اردن است اما در این مورد رقابتی میان ترکیه و اردن نیز وجود دارد که هر دو کشور تلاش می کنند در آینده در این جایگاه قرار گیرند.

طبق تحلیل “وطن سرب” علت اصلی آمادگی امارات برای در دست گرفتن تولیت مسجد الأقصی، مقابله با نفوذ هر چه بیشتر ترکیه به عنوان کشوری با گرایش اخوان المسلمین، در منطقه است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا