آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعلم و فناوری

گزارش “فایننشال تایمز” درباره مقابله با کرونا با داروی امام کاظم علیه السلام

همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در ایران طب سنتی و مراجعه ایرانیان به عطاری‌ها افزایش یافته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خبرنگار روزنامه “فایننشال تایمز” در گزارشی با اشاره به رونق گرفتن کار عطاری‌ها در دوران شیوع کرونا می‌ نویسد: “احمد کربلایی” عطاری‌ای را اداره می‌ کند که ۲۰۰ سال سابقه دارد و گیاهان دارویی می ‌فروشد. یکی از گیاهان دارویی او “امام کاظم” نام دارد که برگرفته از نام یکی از امامان شیعه است. این داروی گیاهی شامل رازیانه است که با عسل مخلوط شده است. در این دارو آویشن نیز وجود دارد که از قرن دهم میلادی در طب سنتی مورد استفاده قرار دارد.

مقابله با کرونا با داروی امام کاظم علیه السلام

آقای “کربلایی” می‌ گوید روزانه حدود ۵۰ مشتری به عطاری او می‌ روند و داروی امام کاظم را خریداری می‌ کنند. او نوعی از آویشن را نیز می ‌فروشد که می‌ گوید برای درمان بیماری آسم مفید است.

او می ‌گوید اکنون این آویشن را به بیماران مبتلا به کرونا می ‌فروشد.

دکتر “رژا رحیمی” که در زمینه طب سنتی در دانشگاه تهران فعالیت می ‌کند می ‌گوید طب سنتی ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و از کودکی هر فرد ایرانی دارو‌های گیاهی را در کنار دارو‌های شیمیایی مصرف کرده است”.

“فایننشال تایمز” در ادامه می ‌نویسد: “طب سنتی به گرمی و سردی مزاج و گرمی و سردی عناصر مرتبط است. اکنون با شیوع کرونا فروش دارو‌ها و گیاهان سنتی گرم افزایش یافته است. با این حال، این موضوعی چالش ‌برانگیز است.

اخبار مرتبط

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا