آسیااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

لزوم افزایش نیروی انسانی در بخش امور حلال در مالزی

یک اقتصادان حلال در مالزی، بر نیاز به افزایش نیروی انسانی برای رسیدگی به امور حلال تاکید کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دکتر “ایزار عارف محمد کاشم” کارشناس و دانشیار متخصص فقه فتوایی، غذا و مصرف گرایی معاصر در مالزی طی اظهاراتی گفت: تعداد کارکنان ناظر بر امور مربوط به صدور گواهینامه حلال باید افزایش یابد تا آنها بتوانند از عهده وظایف صدور گواهینامه در مالزی و خارج از کشور برآیند.

لزوم افزایش نیروی انسانی در بخش امور حلال در مالزی

وی در ادامه افزود: این امر نه تنها به روند صدور گواهینامه حلال قدرت می‌ بخشد بلکه امکان نظارت و اجرای بهتر را نیز فراهم می‌ کند.

“ایزار” همچنین گفت: این موضوع (داشتن پرسنل بیشتر برای فرآیند صدور گواهینامه حلال) قبلاً توسط بخش ‌های خاصی مطرح شده بود و پس از اتفاقات اخیر در کشور، معتقدم زمان آن فرا رسیده تا بتوانیم گواهینامه حلال کشور را توانمند سازیم.

ایزار از دولت خواست برای رفع شبهات در بین مسلمانان به سرعت به موضوع گوشت غیرحلال و فروش آن به جای گوشت حلال در مالزی رسیدگی شود.

گفتنی است این شخصیت مالزیایی در حالی این اظهارات را بیان داشته، که اخیرا گزارش‌ هایی مربوط به یک گروه قاچاق گوشت در مالزی منتشر شده است.

این گروه با استفاده از گواهینامه جعلی حلال در این کشور، گوشت غیرحلال را به جای حلال به مردم می‌ دادند.

از میان پیشنهادات برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، یکی از پیشنهادات پرطرفدار، افزایش تعداد کارمندان ناظر بر صدور گواهینامه حلال در بخش «سازمان توسعه اسلامی» و اداره دینی اسلامی دولت بوده است.

لازم به ذکر است سازمان توسعه اسلامی (جکیم) مسئولیت صدور گواهینامه حلال را در مالزی به عهده دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا