آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

برگزاری چهاردهمین جشنواره «حزن فاطمی» در آستان مقدس عباسی

چهاردهمین جشنواره «حزن فاطمی» به مناسبت ایام فاطمیه به مدت ۱۰ روز در آستان مقدس عباسی برگزار می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بخش شعائر و موکب ها و هیئت های حسینی وابسته به آستان های مقدس حسینی و حضرت عباسی چهاردهمین جشنواره «حزن فاطمی» را به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور شماری از مسئولان این دو آستان و جمعی از زائران آغاز کرده اند.

برگزاری چهاردهمین جشنواره «حزن فاطمی» در آستان مقدس عباسی

در همین راستا حاج “ریاض نعمة السلمان” رئیس این بخش طی اظهاراتی در این باره گفت: این جشنواره به مدت 10 روز برگزار می شود و فعالیت (پانوراما) در صدا و تصویر مهمترین فعالیت این جشنواره است.

السلمان در ادامه افزود: فعالیت پانوراما درباره زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها در 6 بخش است که شامل سخنرانی درباره عصمت آن حضرت و حدیث کساء، مباهله پیامبر اسلام با مسیحیان نجران، سخنرانی درباره خانه زهرا سلام الله علیها به عنوان بیت وحی و رسالت، خطبه آن حضرت در مسجد رسول الله صلی الله علیه و آله، واقعه حمله به منزل حضرت زهرا سلام الله علیها و شکستن پهلوی ایشان و در پایان شهادت آن حضرت است.

وی ادامه داد: در این جشنواره تکایا و هیئت های کربلایی با فعالیت های عزاداری مخصوص شرکت کردند. برخی از انتشاراتی های کربلا نیز تولیدات فکری و فرهنگی خود را بین زائران و شرکت کنندگان در این جشنواره توزیع می کنند.

رئیس این بخش گفت: شب شعر با حضور تعدادی از شاعران و مداحان در طول برپایی این جشنواره برگزار می شود. علاوه بر این موکب عزاداری بانوان از صحن حضرت عباس علیه السلام به سمت صحن امام حسین علیه السلام حرکت می کنند و تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا سلام الله علیها را انجام خواهند داد.

السلمان همچنین گفت: فعالیت نقاشی آزاد برای کودکان زیر 10 سال نیز برگزار می شود و هرکودک یک نقاشی درباره حضرت زهرا سلام الله علیها خواهد کشید. هدایا و جوایزی نیز برای تشویق شرکت کنندگان در فعالیت های این جشنواره در نظر گرفته شده است.
چهاردهمین جشنواره «حزن فاطمی» از روز شنبه آغاز شده و تا ده روز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا