آسیااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوری

تعداد جان باختگان کرونایی در میان شیعیان عمان صفر است

اخبار رسیده از کشور عمان حاکی از آن است که تاکنون هیچ شیعه ای بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست نداده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کشور عمان، از پهناورترین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به شمار می رود و بر اساس آمار سال 2018 میلادی، جمعیتی که در آن زندگی می کنند بیش از چهار ملیون و 829 هزار نفر است.

شیعیان عمان

طبق آمار رسمی حدود 10 درصد از جمعیت عمان را شیعیان تشکیل می دهند که بیشترشان یا در مسقط و یا در شهر صحار در شمال غرب این کشور عربی، زندگی می کنند.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت عمان، از ابتدای به وجود آمدن کرونا در جهان تا به امروز حدود 128 هزار نفر در این کشور به بیمار کرونا مبتلا شده اند که از این آمار حدود 120 هزار نفرشان بهبود یافته اند.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت عمان، تعداد بان باختگان کرونایی در عمان تاکنون 1491 مورد بوده است.

اما در این میان بررسی های انجام شده توسط خبرنگار شیعه ویوز نشان می دهد که تا به این لحظه هیچ شهروند شیعه عمانی جزو جان باختگان کرونایی این کشور نبوده است.

در همین راستا خبرنگار شیعه ویوز در تماسی تلفنی با یکی از جوانان فعال شیعه در عمان، در مورد این موضوع پرسجو کرد و وی در پاسخ گفت: با توجه به وضعیت دینی و اجتماعی در کشور عمان، شاید نتوان در این مورد آمار رسمی اعلام کرد زیرا افراد فوت شده بر اساس دین و مذهب تقسیم نمی شوند اما طبق شنیده ها و اطلاعات دریافتی بنده، تاکنون در میان شیعیان حتی یک مورد مرگ بر اثر کرونا اعلام نشده است.

ناگفته نماند دو روز پیش نیز مقامات رسمی این کشور رسما اعلام کردند که چهار جوانی عمانی که تازه از اروپا به عمان برگشته اند، مشکوک به ابتلا به کرونای نوع جدید یا همان کرونایی انگلیسی هستند. در پی اعلام این خبر، عمان همه مرزهای هوایی، زمینی و دریایی خود را به طور کامل بست و اعلام کرد که این وضعیت تا یک هفته ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا