آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

دو سازمان آمریکایی و اروپایی خواستار اجرای عدالت در بحرین شدند

یک سازمان دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در آمریکا با همکاری مرکز دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در اروپا خواستار اجرای عدالت در بحرین شدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سازمان شهروندان آمریکایی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی سیمناری را با همکاری مرکز دفاع از حقوق بشر و دموکراسی اروپا (ECDHR) برگزار کرد.

اعتراض جوانان بحرینی علیه ظلم های حکومت بحرین

گفتنی است هر دو سازمان برگزار کننده این سمینار، خواستار اجرای عدالت در حق افرادی که خارج از قانون مرتکب قتل شده یا مورد قتل قرار گرفته اند، شدند. این درخواست همزمان با “روز شهید در بحرین” اعلام شد.

سخنرانان اصلی این سیمنار عبارت بودند از: خانم “جین مارلو” نویسنده و کارگردان آمریکایی که مدت سه هفته را در سال 2012 میلادی در کشور بحرین گذراند تا بتواند فیلم خود “بحرین را ببینید” را تهیه کند. او در فیلم خود به زندگی یک شهید جوان بحرینی و مادر فلجش که بدلیل قتل پسرش فلج شده بود، پرداخت.

دیگر سخنران این سمینار خانم “تارا اوگرادی” فعال حقوق بشری بود که چندین فعالیت برای آزادی پزشکان زندانی بحرینی تاکنون برگزار کرده است. او در این سمینار طی اظهارات نسبت به آموزش نیروهای امنیتی و نظامی بحرین که به کشتار ملتشان می پردازند، توسط نیروهای انگلیسی ابراز نگرانی کرد. وی همچنین به برخی اتفاقات ناگوار در زندان های بحرینی بخصوص تجاوزهای جنسی به زنان و کودکان زندانی اشاره کرد.

سخنرانان دیگر این سمینار “استیفان بیل” دبیر کل صندوق همپیمانان توقف جنگ و “سعید حدادی” عضو و فعال سابق سازمان هیومن رایتس ولچ بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا