آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقعربستان سعودی

پروژه جاده ای برای حجاج از نجف به عربستان

در سه سال آینده پروژه ای جاده ای، نجف را به مرز عربستان می رساند تا مسیر حجاج و ترانزیت زمینی از ترکیه و ایران به عربستان را آسانتر سازد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این اقدام نمونه ای از تلاش عراق برای جذب سرمایه از عربستان و پیوستن به منظومه سرمایه گذاری های عربی است.

پروژه جاده ای برای حجاج از نجف به عربستان

این پروژه همچنین می تواند استان نجف اشرف را به نقطه ترانزیت حجاج زمینی از ترکیه و کشورهای آسیای مرکزی و ایران تبدیل کند.

بعد از بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر که استان انبار را به عربستان سعودی وصل می کند، استان های نجف و مثنی نیز تلاش خود را برای افتتاح گذرگاه های مرزی منتهی به خاک عربستان آغاز نموده و در حال و تأمین امنیت این گذرگاه ها هستند.

در همین راستا “لؤی الیاسری” استاندار نجف اشرف، که ماه گذشته با انتشار بیانیه ای از آغاز اجرای این پروژه خبر داده بود، تأکید می کند که بخش اصلی این پروژه نوسازی جاده ای است که از شهر نجف تا عربستان می رود و می تواند افق های مهمی را به روی صنایع و کشاورزی استان بگشاید.

او می گوید که فاز اول و دوم این پروژه که ساخت جاده ای به طول ۱۰۰ کیلومتر است آغاز شده و کل جاده از مرکز استان نجف تا مرز مخفرحا که ۲۳۶ کیلومتر خواهد بود.

الیاسری همچنین گفته که در این پروژه با طرف عربستانی نیز هماهنگی لازم انجام شده و عربستان هم آماده تکمیل جاده در خاک خود به طول ۶۰ کیلومتر است و اگر مشکلی پیش نیاید این پروژه تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

“عبدالحسن الشمری” کارشناس اقتصادی، تأکید می کند که تلاش عراق برای جذب سرمایه از عربستان و پیوستن به منظومه سرمایه گذاری های عربی به نفع عراق خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا