آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

نصب ۳۴ سایه بان متحرک در صحن بین الحرمین

بخش بین الحرمین در کربلا از نصب ۳۴ سایه بان متحرک در این منطقه خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “سید نافع موسوی” رئیس بخش بین الحرمین با اعلام این خبر گفت: این سقف های متحرک که توسط آستان مقدس عباسی تدارک دیده شده از محیط بیرونی صحن حضرت عباس علیه السلام آغاز می شود و تا ورودی حرم امام حسین علیه السلام ادامه دارد.

نصب ۳۴ سایه بان متحرک در صحن بین الحرمین

موسوی در ادامه افزود: نصب این سایه بان ها در بین الحرمین در نتیجه شرایط آب و هوایی کنونی و حفاظت از زایران انجام گرفته است.

کارکنان آستان مقدس عباسی این سایه بان ها را که شامل یک قطعه فلزی ثابت و متحرک و پوشش مخصوص است، در دو طرف صحن بین الحرمین براساس برنامه تدوین شده نصب کردند.

نصب ۳۴ سایه بان متحرک در صحن بین الحرمین

رئیس بخش بین الحرمین گفت: این سایه بان ها به سهولت از مکانی به مکان دیگر منتقل می شوند و در کل دید زائران بر روی گنبدها را تحت تعصیر قرار نمی دهند.

قابل ذکر است، یک گروه از شرکت های متعلق به آستان مقدس عباسی کار ساخت این چترها را برعهده داشته است.

این سایه بان ها یک پوشش پارچه از تفلون مقاوم  در برابر آتش و عوامل آب و هوایی و اشعه ماورای بنفش دارند. اندازه هر سایه بان 6 متر در 6 متر و ارتفاع آن 3.5 متر است.

گفتتی است، آستان مقدس عباسی پیش از این نزدیک به 200 سایه بان متحرک متناسب با استانداردهای جهانی به منظور حفاظت از زائران از گرمای تابستان و سرمای زمستان در مکان های مختلف این دو آستان مقدس فراهم کرده بود.

نصب ۳۴ سایه بان متحرک در صحن بین الحرمین

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا