آسیااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنریمن

نمایش نسخه ‌ای از مصحف منسوب به خط امیرالمومنین علیه السلام در مسجد صنعا

کیک نسخه کپی برابر با اصل از مصحف منسوب به خط امیرالمومنین علی علیه السلام در مسجد جامع شهر «صنعا»، پایتخت یمن در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ فؤاد ناجی، معاون وزیر اوقاف و ارشاد یمن در این باره گفت: این نسخه که کپی برابر با اصل مصحف منسوب به خط امیرالمومنین علیه السلام است، در بخش شرقی این مسجد در معرض دید نمازگزاران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که نسخه اصلی این مصحف در کتابخانه مسجد جامع صنعا نگه‌داری می‌شود، گفت: این کتابخانه دربردارنده کتاب‌های گران‌بهایی در زمینه میراث اسلامی است که توسط دانشمندان یمنی تألیف شده و نمایانگر مراحل مختلف تاریخ اسلامی و علوم انسانی است.

فؤاد ناجی تصریح کرد: در این کتابخانه همچنین، ۱۲۰۰ نسخه خطی قرآن، ۳۰۰ قطعه پوست حاوی آیات قرآن، 5 هزار نوشته دربردارنده قرآن، 2 هزار و ۵۳۲ نسخه خطی فهرست‌شده، حدود ۷۰۰ نسخه خطی فهرست نشده و بیش از 5 هزار کتاب چاپی نگه‌داری می‌شود که بیشتر آنها چاپ‌های قدیمی و بخشی نیز جدید هستند.

وی اظهار کرد: این کتابخانه مجهز به تجهیزات و وسایل الکترونیکی شده و با راه‌اندازی یک وب‌سایت، اطلاعات کاملی درباره نسخه‌های خطی، قرآن‌ها، منشورات وقف‌شده به کتابخانه همراه با تصاویر آن‌ها در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ اسلامی و میراث یمن در دوره‌های مختلف قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا