اخباراروپاجهانعلم و فناوری

دادگاه اروپا ممنوعیت ذبح حلال در بلژیک را تایید کرد

دیوان عدالت اروپا حکم داد که مقامات بلژیک می ‌توانند صاحبان مراکز و کشتارگاه‌ها را به استفاده از «بیهوشی» هنگام ذبح مجبور کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این حکم از قانونی وضع شده در منطقه فلاندر بلژیک پشتیبانی می‌ کند که کشتار دام را بدون «بیهوشی» ممنوع کرده است.

تایید ممنوعیت ذبح حلال در بلژیک

این آیین ‌نامه باعث جنجال عمومی شده است، مدافعان آن را ناشی از ملاحظات حقوق حیوانات توصیف می کنند و منتقدین معتقدند که این قانون آزادی‌های مذهبی را سد کرده است.

این دستور مورد بحث در سال ۲۰۱۷ صادر شد و در سال ۲۰۱۹ اجرا شد، با این استدلال که فعالان حقوق حیوانات می‌گوید بیهوش کردم دام بیش از ذبح، رنج آن را کم می‌کند.

فعالان مسلمان و یهودی با تصویب این قانون مخالفت کرده و آن را مغایر با ذبح اسلامی و کوشر (مشروع در دین یهودیان) تلقی کرده و بسیاری مسلمانان عقیده دارند که برای ذبح حلال حیوان هنگام ذبح باید هوشیار باشد.

آنها استدلال کردند که این اقدام تنها شیوه دیگری برای حمله به سنت‌ها و آیین‌های آن‌ها است و از دادگاه اروپا خواسته بودند که آزادی مذهبی را در اولویت قرار دهد.

این حکم مدعی شده که دادگاه نتیجه گرفته اقدامات مندرج در این فرمان اجازه می‌دهد تا تعادل عادلانه‌ای بین اهمیت رفاه حیوانات و آزادی مذهبی مومنان یهودی و مسلمان در ابراز دین برقرار شود.

این حکم اعتراضات فراوانی را به همراه داشته که همچنان ادامه دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا