آسیااخبارافغانستانایرانجهانجهان اسلام

افتتاح حساب و صدور کارت عابر بانک برای مهاجرین افغانستانی در ایران

بانک ‌های ایران موظف به افتتاح حساب و صدور عابر بانک برای مهاجرین افغانی هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ تمامی بانک‌ های ایرانی موظف هستند تا به مهاجران افغانستانی دارای مدارک معتبر اقامتی در ایران، خدمات ارائه دهند.

کارت عابر بانک

سفارت افغانستان در تهران با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد که در پیگیری موضوع مسدود شدن عابر بانک‌ های مهاجرین افغانستانی، موضوع با نهادهای مربوطه در میان گذاشته شد و مسئولان ایران تاکید کردند: طبق آخرین ابلاغیه بانک مرکزی، تمامی بانک‌ ها موظف هستند برای افغانی های دارای مدارک معتبر اقامتی، حساب بانکی افتتاح کرده و کارت عابربانک در اختیارشان قرار دهند.

در ادامه این بیانیه آمده: در صورتی که شعبه‌ ای از این دستورالعمل پیروی نکند، مهاجرین محترم با اطلاع دقیق از شعبه و محل مورد نظر، دفتر امور مهاجرین این سفارت را در جریان قرار دهند تا به اطلاع بخش نظارت بانک مرکزی رسانیده و مورد پیگیری قرار گیرد.

این در حالی است که بسیاری از بانک‌ ها برای مهاجرین افغانستانی دارای کارت آمایش معتبر عابر بانک صادر نمی‌ کردند و یا از تمدید آن خودداری می نمودند.

مهاجرین افغانستانی مجبورند از حساب‌ های دفترچه ‌ای استفاده کنند که بویژه در روزهای کرونایی مشکلات زیادی از جمله ضرورت همراه داشتن پول نقد برای انجام هرگونه خرید، عدم دسترسی به اینترنت بانک و انتقال پول و سایر موارد را برای آن‌ها به همراه داشته است.

از سوی دیگر نیز مسدود کردن ناگهانی حساب‌ های مهاجرین افغانستانی در ایران بدون اطلاع قبلی به آنها بارها مشکلات متعددی را برای آنها بوجود آورده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا