آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

اشتیاق زائران عراقی برای شرکت در پیاده‌ روی سالانه به مشهد مقدس

زائران عراقی که مشتاق شرکت در پیاده‌ روی سالانه به مشهد مقدس هستند، خواستار زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام شدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از خبرگزاری های ایران؛ علیرغم اظهار اشتیاق زائران عراقی برای سفر با پای پیاده به مشهد مقدس، ایران اجازه این کار را نمی دهد.

پیاده‌ روی سالانه به مشهد مقدس

بر اساس این گزارش کنسول گری ایران در نجف اشرف با تایید این خبر اعلام کرده که فعلاً ویزای زیارتی صادر نمی کند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف با اشاره به ایام زیارتی امام رضا علیه السلام در ماه رجب ادامه داد: صدها تن از این زوار در این پیاده روی خود که 45 روز طول می کشد، حدود 2000 کیلومتر را پیاده طی می کنند.

مکارم ادامه داد: نمایندگان این کاروان ها برای دومین بار به کنسولگری ما مراجعه کردند و مصرانه تقاضای روادید برای حداقل 100 نفر از زوار عراقی نمودند.

وی اضافه کرد: آنها توضیح دادند که سال گذشته 1800 نفر بوده اند ولی امسال به دلیل شرایط موجود به تعداد کمی بسنده کرده اند.

سرکنسول ایران در نجف به اشتیاق وافر این زوار هم پرداخت و گفت: وقتی علت این همه اصرار آنها برای صدور ویزا را پرسیدم، آنها گفتند: ما در این پیاده روی ها تقریباً تمام حاجات خود را گرفته ایم!”. ما چند سال قبل با یک کاروان شروع کردیم ولی سال گذشته به 38 کاروان رسیدیم و هر سال بر تعداد داوطلبان اضافه می شود.

مکارم با ابراز تاسف از اینکه با وجود اشتیاق مردم دو کشور ایران و عراق، فعلا امکان سفر زیارتی زائران دو کشور و بهره مندی از معنویات اماکن متبرکه وجود ندارد تأکید کرد: با تصمیمات نهادهای بالادستی مبارزه با کرونا، ما فعلاً امکان اعطای ویزای زیارتی به هیچکس را نداریم.

این در حالی است که ویزاهای سیاسی، تجاری، درمانی و دیگر انواع ویزا برای شهروندان عراقی با هدف ورود به ایران صادر می شود.

برخی فعالان مذهبی ناراضی از این وضعیت می گویند که شاید دولتمردان ایران تنها زائران را حامل ویروس کرونا می دانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا