آسیااخبارجهان

ادامه اعتراض ها به قانون تبعیض آمیز تابعیت شهروندی در هند

فعالان اجتماعی و سیاسی در ایالت آسام در شمال شرقی هند مجددا به برگزاری تظاهرات ضد قانون جنجال برانگیز تابعیت شهروندی که مسلمانان را هدف قرار داده است، اقدام کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از یورونیوز؛ کشور هند از زمان تصویب این قانون در سال گذشته شاهد اعتراض ها و تظاهرات های گسترده ای است.

فعالان اجتماعی این قانون را تبعیض علیه مسلمانان می دانند. این قانون به هندوها، سیک ها، بودایی ها، جین ها، پارس ها و مسیحیانی که به طور غیرقانونی از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند مهاجرت کردند، اجازه می دهد که تابعیت این کشور را به دست آورند.

اما این پیش نویس قانونی مسلمانان و مهاجرانی را که از کشورهای غیر اسلامی به هند آمدند، از گرفتن تابعیت مستثنی کرده است.

پارلمان هند این قانون جدید را در دسامبر 2019 میلادی تصویب کرد و قانون تابعیت سال 1955 میلادی را تغییر داز3. مخالفان این قانون اعلام کردند: این قانون حتی با اصل سکولاریسم مندرج در قانون اساسی هند نیز مغایرت دارد.

گفتنی است، هند دومین کشور جهان از نظر جمعیت پس از چین و اولین کشور از نظر تعدد نژادی، دینی و زبانی است که بارها در آن فاجعه‌هایی به‌دست گروه‌های افراطی هندو بر ضد مسلمانان رقم خورده است.

اقلیت‌های مسلمان در هند با مشکلات متعددی در این کشور مواجه ‌اند و برخی از آنها از آزار و اذیت، کوچاندن، شکنجه و حتی کشتار رنج می‌ برند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا