اخبارجهانجهان اسلام

کاهش مرگ و میر ناشی از تروریسم برای پنجمین سال متوالی

بررسی های انجام شده نشان می دهد مرگ و میر ناشی از تروریسم در سطح جهانی برای پنجمین سال متوالی کاهش یافته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از گودنیوز، شاخص جهانی تروریسم ۲۰۲۰ گزارش داده که مرگ و میر ناشی از تروریسم در سال ۲۰۱۴ به اوج خود رسیده بود، اما از آن زمان تاکنون تعداد مرگ و میر ۵۹ درصد کاهش یافته است.

گزارش سالانه که اکنون برای هشتمین سال متمادی منتشر شده، توسط موسسه نظرسنجی اقتصاد و صلح تهیه شده که از چندین عامل برای محاسبه برآوردهای آن از جمله تعداد وقایع، تلفات، صدمات و خسارات مالی استفاده می‌ کند.

در ۱۰۳ کشور وضعیت بهبود یافته و این آمارها نشان ‌دهنده بیشترین کاهش مرگ و میر در افغانستان و نیجریه است، اگرچه اینها صرفا تنها دو کشور هستند که بیش از ۱۰۰۰ مرگ بر اثر تروریسم را تجربه کرده ‌اند.

این آمارها بیانگر بالاترین تعداد کشورهایی است که از ابتدای بررسی شاخص سالانه مرگ و میر ناشی از تروریسم بهبود را تجربه کرده ‌اند.

خاورمیانه و آفریقای شمالی برای دومین سال متوالی بیشترین بهبود منطقه‌ا ی در تروریسم را ثبت کردند و کمترین میزان مرگ و میر را از سال ۲۰۰۳ به بعد را داشته‌ اند.

کاهش عملیات تروریستی همچنین با کاهش تأثیر تروریسم بر اقتصادی جهانی همراه بوده و سقوط ۲۵ درصدی را تجربه کرده است.

این گزارش همچنین گفته از زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا در ماه مارس ۲۰۲۰ توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی اعلام شد، داده های اولیه حاکی از کاهش مرگ و میر ناشی از حادثه و تروریسم در بیشتر مناطق جهان بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا