آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

تب سنجی 4 میلیون زائر با دوربین های حرارتی در ورودی مسجدالحرام

از آغاز موسم حج عمره بعد از چند ماه تعطیلی مسجدالحرام به دلیل کرونا، حدود چهار میلیون زائر با دوربین های حرارتی پیشرفته تب سنجی شده اند.

به گزارش خبرگزاری شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از المواطن؛ ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرد: از آغاز موسم حج عمره مفرده درجه حرارت حدود چهار میلیون نفر از طریق 25 دوربین در ورودی های مسجدالحرام گرفته شده است.

نصب دستگاه تب سنجی در مسجدالحرام

ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با از سرگیری حج عمره مفرده دستگاه هایی را که به گرفتن درجه تب اختصاص داشت در ورودی های این مسجد قرار داد تا زائران و نمازگزارانی که مشکوک به کرونا هستند از این طریق شناسایی شوند و از ورودشان به این مسجد جلوگیری شود.

“حسن بن برکات السویهری” مدیر مقابله با بیماری های واگیردار در مسجدالحرام گفت: بیش از 100 کارمند در خصوص کار با دوربین های حرارتی آموزش دیدند و درجه حرارت زائران را چک می کنند و رنگ هایی که در دوربین ظاهر می شود تب سنجی درست را انجام می دهد و آن را تشخیص می دهد.

السویهری در ادامه افزود: این دوربین حرارتی تب افراد را از فاصله 6 متری با دقت تشخیص می دهد و افراد با رعایت فاصله گذاری وارد مسجد می شوند.

به گفته وی تمامی این اقدامات برای راحتی حال زائران و حفظ سلامت شان انجام می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا