اخبارجهان

مجوز دادگاه عالی آمریکا برای شکایت چهار مسلمان از FBI

دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد چهار مسلمان این کشور که از سوی FBI به ناحق در فهرست ممنوعیت پرواز قرار گرفتند، می‌ توانند شکایت و درخواست غرامت کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از عرب – امریکن نیوز؛ دادگاه عالی آمریکا روز گذشته در حکمی اعلام کرد که سه فرد مسلمان که در فهرست پرواز ممنوع قرار گرفته بودند می‌ توانند به خاطر نقض حق آزادی عمل دینی خود از ماموران FBI شکایت کنند.

گفتنی است، “محمد تنویر” در سال ۲۰۱۳ شکایتی را علیه FBI تنظیم کرده بود و بعدها سه مسلمان دیگر نیز به این پرونده اضافه شدند.

FBI از این افراد خواسته بود با شرکت در جلسات و مساجد از جوامع خود جاسوسی کنند. اما آنها که از این درخواست سرباز زده بودند بعدا دریافتند که FBI نام آنها را در فهرست ممنوعیت پرواز قرار داده است.

FBI به آنها گفته بود در صورت همکاری اسم آنها از این فهرست خارج خواهد شد. برخی از این افراد به خاطر ممنوعیت پرواز، سال‌ها نتوانسته بودند افراد خانواده خود در کشورهای دیگر را ببینند.

دادگاه عالی اعلام کرد این افراد به خاطر زیان مالی و عاطفی که طی این سال‌ها دیده ‌اند می ‌توانند از FBI شکایت و درخواست غرامت کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا