آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

درخواست پارلمان عراق برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی قاریان قرآن

معاون اول رئیس پارلمان عراق از دولت این کشور خواست کنفرانس بین‌المللی قاریان قرآن کریم را در بغداد برگزار کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق از دولت این کشور خواست طرح برگزاری کنفرانس بین‌المللی میزبانی از قاریان قرآن کشورهای دنیا به‌ویژه کشورهای اسلامی را تصویب کند.

درخواست پارلمان عراق برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی قاریان قرآن

“حسن الکعبی” در دیدار با رئیس و اعضای اتحادیه انجمن‌ها و گروه‌های قرآنی در عراق از استانداران خواست بخشی از وقت خود را برای راه‌اندازی و حمایت از فعالیت‌های دینی با مشارکت محققان و متخصصان حوزه قرآنی و قاریان ختصاص دهند.

الکعبی با اشاره به حدیث ثقلین گفت که حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند: من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا، قرآن و دیگری عترتم اهل بیت علیهم السلام را. تا وقتی که از این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ‌ گاه از هم جدا نمی‌ شوند. تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.

وی در ادامه افزود: ما باید این وصیت رسول خدا صلی الله علیه و آله را برای حفظ قرآن کریم و تمسک به آنچه که در آن برای هدایت مردم آمده است، به کار گیریم.

به گفته وی برای نمونه باید به قاریان قرآن کریم در هر کجا توجه نمود و با هجمه‌های سهمگین علیه اسلام، مسلمانان، کتاب خدا و همچنین گفتمان‌های نفرت‌انگیزانه و افراط‌گرا مقابله کنیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا