اخبارجهانجهان اسلامموسسات جهانی شیعه

بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مبارزه با فساد، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» (وابسته به بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی) به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مبارزه با فساد، بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

سازمان جهانی نفی خشونت

خدای سبحان می فرماید: «وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ؛ و [کار آنان را] اصلاح کن و راه فسادگران را پیروی مکن» (اعراف/142).

فساد مانند گردنه‌ ای بزرگ در برابر توسعه و رشد و شکوفایی انسانی خودنمایی می کند و در مواجهه جامعه بشری برای برطرف کردن اشکال‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی به منظور و با هدف جنبش تحول و ثبات در میان ملت ها و کشورهای گوناگون مانع تراشی می کند. فراتر اینکه این پدیده شوم سبب شده است تا درد و رنج و زحمت در بسیاری از جوامع بشری اصل و محور شود که در اشکال گوناگونی از قبیل استبداد، سرکوب، پایین آمدن سطح معیشتی، جنگ و دیگر نابسامانی‌هایی که در زندگی انسان‌ها به وجود آمده چهره نماید.

روز دوازدهم ماه دسامبر از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی مبارزه با فساد تعیین شده است تا با برگزاری آن یادآور حجم و گستردگی سلبیاتی باشد که این پدیده بر امور انسانی دارد و در عین حال خاستگاهی برای رویارویی با آن و کنترل و مهار آثار و عوارض شوم آن بر زندگی بشری باشد.

از این رو، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» به منظور همبستگی مطلق و بی قید و شرط خود با این روز مهم اعلام می دارد که از رهگذر توان و نیروی فرهنگی هدفمند خود با هرگونه فساد تحت عنوان های گوناگون مبارزه کرده و در این راه می کوشد و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

این سازمان بر اهمیت دولت‌ ها و سازمان‌های حقوق بشری و انسان دوستانه تأکید می کند و اینکه آنان از توان و قدرتی برخوردارند که می توانند از طریق کانال های قانونی و فرهنگی بیدارگرانه خود، در برابر پدیده فساد بایستند و پدیده‌ای را که در جای جای جهان گسترش یافته است مهار کنند.

بنابراین، سازمان جهانی نفی خشونت از همگان می خواهد که به یاری ملت ها و جوامعی بشتابند که از سوی رژیم ها و نظام‌های سیاسی فاسد، به ویژه کسانی که در جهان توسعه یافته به سر می برند بشتابند و از دولت‌ها در کشورهای پیشرفته بخواهند حقوق بشر را وجه المعامله اهداف سیاسی و اقتصادی مشکوک خود نکنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا