آذربایجانآسیااخبارجهانجهان اسلام

هشدار داعش علیه شیعیان افغانستان: با اعدام زندانیان داعشی کابل را به مسلخ شیعیان تبدیل می‌‌کنیم!

معاون اول رئیس جمهور افغانستان می‌گوید، داعش هشدار داده که اگر زندانیان این گروه اعدام شوند، کابل را به «مسلخ» شیعیان تبدیل خواهد کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ امرالله صالح روز شنبه، ۲۲ آذر ماه در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود سنی های تندروی طالبان و داعش را به همکاری در انجام حملات تروریستی متهم کرد.

زندانیان داعش در افغانستان

وی نوشته که «طالبان داعشی در یک پیام کتبی به ما هشدار داده اند که اگر کسی از زندانیان شان اعدام شود، کابل را به مسلخ شیعیان تبدیل کرده و افراد ربوده شده را نیز سر می برند.

صالح گفته که «هیچ تهدیدی مانع این‌که ما چهره این آدم کشان را همه روزه به ملت خود معرفی کنیم نخواهد شد».

او از نهادهای قضایی این کشور خواسته که «خونخوارها» را محاکمه علنی کنند.

زندانیان داعش در افغانستان

صالح تاکید کرده که دادگاه کسانی‌ که قبلا دستگیر شده بودند تسریع شود و «پنهان کاری» دیگر نتیجه مطلوب نمی‌ دهد.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان در ادامه حمله راکتی امروز در شهر کابل را ناکامی خوانده و گفته که تلاش می‌کند «این لکه ناکامی» را از روی حکومت پاک کند. به گفته او، در این حمله یک نفر جانباخته و یک نفر دیگر مجروح گشته است.

وزارت کشور افغانستان می گوید که ۱۰ راکت صبح امروز از منطقه لب جر خیرخانه کابل به بخش‌هایی از این شهر شیلک شده است. مسئولیت این حمله را شخص و یا گروهی تاکنون به عهده نگرفته است.

داعشی های افغان

این دومین حمله راکتی طی یک ماه اخیر است که امرالله صالح مسئولیت رسیدگی به بحران امنیت پایتخت افغانستان را به عهده گرفته است.

اوایل ماه جاری نیز کابل راکت باران شد که در آن بیش از ۱۰ نفر به شهادت رسیدند. صالح این رویداد را نیز ناکامی خوانده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا