آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

ادامه مرحله دوم تعمیر ورودی های آستان مقدس عباسی

مرحله دوم بازطراحی و تعمیر و توسعه ورودی های آستان مقدس عباسی ادامه دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مهندس «ضیاء مجید الصائغ» رئیس بخش پروژه های مهندسی آستان مقدس عباسی در این باره گفت: کار باز طراحی و تعمیر و توسعه ورودی های آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام از داخل حرم مطهر ادامه دارد.

الصائغ در ادامه افزود: کار مرحله دوم شامل ورودی امام علی هادی علیه السلام، در ضلع شمال شرقی و ورودی امام کاظم علیه السلام در ضلع شمال غربی ازصحن ابوالفضل العباس علیه السلام است.

این کار براساس طرح های آماده شده شامل نصب کتیبه ها، نقش و نگارها، قاب بندی تزئینی اطراف با کاشی کربلایی است که بخش هایی از دیوارهای این ورودی ها را براساس طراحی هر ورودی می پوشاند.

وی ادامه داد: این کارها همچنین شامل نصب قاب های دروازه های چوبی است که درها بر روی آنها نصب می شوند.

رئیس این بخش گفت: مرحله اول کار ورودی امام حسن علیه السلام که دومین ورودی بزرگ پس از ورودی باب القبلة حرم مطهر به شمار می آید، آغاز شده است.

مرحله دوم تعمیر ورودی های آستان مقدس عباسی

این کار شامل برداشتن مصالح ساختمانی قدیمی، تعمیر دیوارهای آن با مواد مخصوص، و نصب برخی سیستم های مورد نیاز است. کارهای مربوط به این ورودی براساس برنامه تدوین شده انجام می شود تا این ورودی بسته نشود، زیرا یکی از ورودی های مهم است.

الصائغ همچنین افزود: طرح های در نظر گرفته شده همه 9 ورودی حرم حضرت عباس علیه السلام را شامل شده و از نظر معماری و فنی با ورودی های خارجی و صحن حرم مطهر تناسب دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا