اخباراروپاجهان

مخالفت دادگاه قانون اساسی اتریش با ممنوعیت حجاب در مدارس

دادگاه قانون اساسی اتریش، ممنوعیت حجاب ویا نمادهای مذهبی در مدارس ابتدایی این کشور را مغایر با قانون اساسی اعلام کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از آناتولی، دادگاه قانون اساسی اتریش، قانون منع حجاب در مدارس ابتدایی را که از سوی دولت راست افراطی به رهبری نخست‌ وزیر “سباستین کروز” در ماه می ۲۰۱۹ تصویب شد، خلاف قانون اساسی دانست.

حجاب

“کریستوف گرابنواتر” رئیس دادگاه قانون اساسی اتریش، طی سخنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی، حکم این دادگاه در مورد قانونی که استفاده از لباس‌ها یا نمادهای مذهبی در مدارس ابتدایی را منع می‌کند، اعلام کرد.

گرابنواتر در ادامه گفت: قانون ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی که از سوی دولت راست افراطی در سال ۲۰۱۹ به تصویب رسیده است، به دلیل مغایرت با اصل برابری سیستم آموزشی لغو می‌شود.

یادآور می‌شود، پیش‌نویس قانون دولت ائتلافی اتریش برای ممنوعیت حجاب برای کودکان دبستانی، در تاریخ ۱۵ می سال ۲۰۱۹ با رای موافق نمایندگان احزاب راست‌گرای افراطی «آزادی اتریش» و «خلق اتریش» که دولت ائتلافی را تشکیل می‌دهند، به تصویب رسیده و قانونی شده بود.

طبق این قانون، استفاده کودکان دبستانی زیر ۱۰ سال از روسری و لباسی که اعتقاد مذهبی آنها را نشان می‌دهد، ممنوع است. خانواده‌های این کودکان در صورت تخطی از قانون با جریمه نقدی تا سقف ۴۴۰ یورو مجازات خواهند شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا