اخباراروپاجهان

شکایت زن مسلمان محجبه بخاطر تحقیر در دادگاه

یک زن مسلمان در تگزاس به خاطر داشتن حجاب اسلامی، با برخورد تحقیرآمیز مسئول دادسرای شهرداری روبرو شد و از دادگاه اخراج گردید.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی که به خاطر سرعت غیرمجاز جریمه شده بود، هنگامی که در دادگاهی در شهر هالتوم سیتی در ایالت تگزاس با حجاب اسلامی حاضر گردید، نتوانست از حق خودش در مقابل قاضی دفاع کند. این زن مسلمان در نتیجه از حقوقش به شکل دیگری دفاع کرد.

شکایت زن مسلمان محجبه بخاطر تحقیر در دادگاه

وی از شورای شهرداری به خاطر تبعیض شکایت کرد که همین مسئله باعث شد آیین‌نامه حضور در دادگاه در این منطقه تغییر کرده و به مسلمانان اجازه حضور در جلسه دادرسی با حجاب اسلامی داده شود.

کندرا مونته مایر، سه شنبه در دادسرای شورای شهری با پوشش اسلامی حاضر شده بود و مسئول ورود به جلسه دادرسی به وی گفته بود که پوشش او مجاز نیست.

لازم به ذکر است، قرار است شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) بزرگترین حامی حقوق مسلمانان در آمریکا بعد از ظهر امروز پنجشنبه یک کنفرانس مطبوعاتی در خارج از دادگاه شهرداری هالتوم سیتی برگزار کند، تا به نیاز فوری تغییر سیاست‌های ضدمذهبی دادگاه های آمریکا در رابطه با پوشش سر رسیدگی کند.

فیضان سید، مدیر اجرایی این شورا گفت: خوشحالیم که شهر هالتوم سیتی سیاست‌های خود را در این رابطه تغییر داده است، اما اما مسلمانان و سایر گروه‌های مذهبی در سرتاسر کشور که سرشان پوشیده شده است با تبعیض روبرو هستند زیرا سایر دادگاه‌های شهرداری اجازه این کار را نمی دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا