اخباراسترلیاجهانجهان اسلام

رونمایی از طرح های جدید دولت نیوزیلند برای حمایت از مسلمانان و مساجد

اخبار رسیده از کشور نیوزیلند حاکی از آن است که دولت این کشور قصد دارد طرح های جدیدی را در دستور کار قرار دهد که به موجب آن از مسلمانان و مساجد این کشور حمایت می کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دولت نیوزیلند در پاسخ به توصیه های کمیسیون تحقیقات سلطنتی درباره حمله تروریستی به دو مسجد کرایستچرچ در سال 2019 از مجموعه ای از طرح ها برای حمایت از مسلمانان و مکان های عبادی آنها رونمایی کرد.

مسجدی در نیوزلند

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده: این اقدامات در حالی که تنوع ارزش ها را برای جوامع ما به ارمغان می آورد و به آنها پاسخ می دهد، برای همه نیوزیلندی ها خواهد بود.

دولت با ایجاد یک وزارت جوامع قومی، ایجاد یک برنامه تحصیلات تکمیلی برای جوامع قومی، ایجاد یک مرکز ملی عالی برای تمرکز بر تنوع، انسجام اجتماعی، پیشگیری و مقابله با افراط گرایی خشن و حمایت از کودکان خردسال از بهبود جوامع مختلف پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه نیوزیلند همچنین پلیس این کشور را موظف به پاسخگویی به جرائم و اقدامات ناشی از نفرت می کند و از سوی دیگر ظرفیت و توانایی های کمیسیون حقوق بشر را تقویت خواهد کرد.

از دیگر طرح های جدید دولت نیوزیلند اجرای مداخله زودهنگام برای جلوگیری از تروریسم و افراط گرایی خشن از طریق هماهنگی چند آژانس دولتی است.

«پریانکا راداکریشنان»، وزیر تنوع، شمولیت و جوامع قومی در اینباره گفت: برخی از گروه ها در جوامع ما قادر به دسترسی به فرصت های دیگر نیستند و تبعیض، نژادپرستی و ناامنی را تجربه می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: حکومت و دولت نیوزیلند، متعهد است که اطمینان حاصل کند همه مردم احساس امنیت می کنند؛ کشور متعلق به آنها است، دارای ارزش هستند و می توانند در این امر سهیم باشند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا