آفریقااخبارجهانجهان اسلاممصرموسسات جهانی شیعه

حاکمان مصر باید عملیات اعدام مخالفان را متوقف کنند

در پی اعمال خشونت دولتی حاکمان مصر و صدور احکام اعدام بر ضد مخالفان سیاسی این کشور، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» (وابسته به بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی) آمده:

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد»

بسم الله الرحمن الرحیم

خدای سبحان در قرآن کریم فرموده است: «وَإِنْ تَعْفُوا وَتَصْفَحُوا وَتَغْفِرُوا فَإِنَّ اللهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ؛ و اگر ببخشایید و درگذرید و بیامرزید به راستی خدا آمرزنده مهربان است» (تغابن/14).

اوضاع و شرایط آشوب زده ای که در این برهه زمانی کشور مصر با آن روبروست و انعکاس های منفی ناشی از آن که در زمینه حقوق بشر و آزادی های فردی و اجتماعی چهره نموده است، سازمان جهانی نفی خشونت را سخت اندوهگین کرده است.

برای ناظران منصف روشن و آشکار است که روند امور در کشور مصر فرجامی ناستوده دارد و برای مردم مصیبت زده این کشور حسرت و درد ناشی از نابسامانی اقتصادی در سطح زندگی و معیشت و ثبات مادی با فروپاشی همه جانبه و مخاطره آمیزی در پی دارد. مصیبت افزون تر ایجاد تنگناها و بحران آفرینی هایی است که حاکمان این کشور نسبت به آزادی بیان و رسانه و اندیشه اعمال می کنند که در نتیجه آن اعتراض های مسالمت جویانه ای که قوانین بین المللی و قوانین بومی و محلی آن را تصویب و تضمین کرده اند نیز در محاق قرار گرفته است. در چند ماه گذشته احکام اعدام درباره شماری از معارضان سیاسی صادر و اجرا شده است، حال آنکه سزاوار بود حاکمان مصر احکامی سبک تر صادر و مسائل اختلافی را حل و فصل می کردند.

از نگاه این سازمان در پیش گرفتن خشونت و احکام خشونت بار و ظالمانه ای مانند: اعدام، بازداشت و گونه های وحشت آفرینی پیامد مطلوبی برای دولت و ملت مصر نخواهد داشت. فراتر اینکه این اعمال روش و رفتاری است سراسر خطا و اشتباه که بر حجم بحران های چند ساله ای که در مصر جریان دارد می افزاید.

با توجه به موارد بیان شده، سازمان جهانی نفی خشونت از حاکمان کشور مصر می خواهد اصل گفتمان و تعامل مسالمت جویانه را لحاظ داشته و با منطق گفتگو و تفاهم درباره اختلافات موجود بر پایه نگرش میهنی و کاملاً دوستانه تعامل و گفتگو کند. همچنین باید روح بخشش و تسامح را در تعامل با معارضان و مخالفان در پیش گیرند. باشد که از این رهگذر ملت و دولت مصر خیر و ثبات و به پایان رسیدن بحران های سیاسی، اقتصادی و اجتماعیِ رو به افزایش را تجربه کنند. والله ولی التوفیق والسداد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا