آفریقااخبارجهانجهان اسلاممصر

امام جعفر صادق علیه السلام مال اهل تسنن است!

جدید ترین و خنده دار ترین ادعای مطرح شده توسط رسانه های نزدیک به حکومت مصر این است که امام جعفر صادق علیه السلام را وابسته به اهل تسنن دانسته اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وب سایت مصری “الیوم السابع” (روز هفتم) که از پر مخاطب ترین و سرشناس ترین رسانه های مصری نزدیک به حکومت این کشور به شمار می رود، با انتشار مطلبی ادعا کرد که امام جعفر صادق علیه السلام به هیچ وجه شیعی نبوده بلکه وابسته به اهل تسنن است!

بخشی از مطلب وب سایت “الیوم السابع”

در ادامه این مطلب آمده: شیعیان به دروغ ادعا می کنند که [امام] جعفر صاىق [علیه السلام] یک امام شیعی است در حالی که بررسی های نشان می دهد ایشان اصلا نشان نمی داده که شیعه است بلکه از بیشتر شاگردانش می توان فهمید که بیشتر گرایشات سنی مذهب داشته!

“الیوم السابع” با هدف القای مطلبی خود به مخاطب، مطلب را با چنین عبارتی آغاز کرده است: امام جعفر از سرشناس ترین امامان تاریخ اسلامی است که در دوره 80 هجری تا 148 هجری قمری زندگی می کرد لذا دولت اموی را دیده و شاهد سقوطش هم بوده و در زمان دولت عباسی ها هم زندگی کرده است. او مرد علم بود و شیعی او را از امامان بزرگ خود می دانند اما آیا او بطور خالص برای شیعیان بوده یا اینکه امام اهل تسنن بوده است؟!

بخش دیگری از متن مطلب وب سایت “الیوم السابع”

این وب سایت افزوده: واضح است که امام جعفر صادق از امامان همه مسلمانان بوده و از همین رو می بنیم در کلام ابو حنیفه نعمان درباره ایشان آمده “بنده فقیه تر از جعفر بن محمد (امام صادق علیه السلام) کسی را ندیدم”. در کتب تاریخی هم ذکر شده که ابو حنیفه در 40 موضوع مختلف به ایشان (امام صادق علیه السلام) رجوع کرد و در همه موارد پاسخ صحیح را دریافت کرد. ابو جعفر صادق همچنین توانست یک مدرسه فقهی در عصر خود تأسیس کند و زیر دست او فقهای زیادی تلمذ و شاگردی کردند از جمله ابو حنیفه نعمان و مالک ابن أنس و [امام] موسی کاظم بودند.

در ادامه این مطلب با هدف اثبات این ادعای دروغین، آمده: بسیاری از کتب علمای اهل تسنن، مطالبی از ایشان وجود دارد مانند کتاب “سیر أعلام النبلاء” تألیف الذهبی، کتاب “الملل و النحل” تألیف شهرستانی، کتاب “البدایه و النهایه” تألیف ابن کثیر، کتاب “وفیات الأعیان” تألیف ابن خلکان و غیره. در مورد زندگینامه او هم شیخ “محمد أبو زهره” کتابی تحت عنوان “امام صادق.. زندگی و دوران معاصرش، نظراتش و دیدگاه های فقهیش” تألیف کرده است.

در پایان این مطلب ساختگی و دروغین، آمده: ایشان (امام صادق علیه السلام) از رافضی ها (شیعیان) خشمگین می شد و هنگامی که می فهمید علیه جدش أبوبکر به صورت علینی یا مخفیانه حرف می زنند، آنها را توبیخ می کرد! در این حرف شک و شبه ای نیست!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا