آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

ورود اولین گروه عمره گزار از خارج عربستان به مدینه منوره

رسانه‌ های محلی عربستان اعلام کردند در قالب مرحله سوم از سرگیری تدریجی عمره تمتع، نخستین گروه از عمره ‌گزاران خارجی، وارد عربستان شدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از این رسانه ها، این گروه که شامل ۱۳۵ اندونزیایی هستند، در میان تدابیر احتیاطی و پروتکل‌ های بهداشتی تنظیم شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، وارد فرودگاه مدینه منوره شدند.

مکه مکرمه

به محض ورود این گروه از عمره‌ گزاران، از آنها خواسته شد که برای اطمینان از سلامتی خود، مطابق اعلام قبلی وزارت حج و عمره عربستان، به مدت سه روز خود را قرنطینه کنند.

ورود زائران به مسجدالنبی طبق تاریخ تأیید شده از سوی وزارتخانه حج عربستان از طریق اپلیکیشن اعتمرناEatmarna) ) هماهنگ خواهد شد و سپس آنها برای انجام مناسک عمره به مکه مکرمه عزیمت می ‌کنند.

قابل ذکر است که طبق برنامه تهیه شده از سوی مقامات وزارت حج عربستان، در مرحله سوم از سرگیری تدریجی عمره و زیارت حرمین شریفین، روزانه به ۲۰ هزار زائر، ۶۰ هزار نمازگزار و ۱۹ هزار و پانصد بازدید ‌کننده اجازه ورود و انجام مراسم عبادی داده می ‌شود.

اداره کل زائران و مسافران عربستان سعودی اعلام کرده که از زمان ساماندهی ورود و خرو، نزدیک به یک میلیون نمازگزار و حدود نیم میلیون عمره ‌گزار به مسجدالحرام وارد شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا